مدیرکل انتقال خون خوزستان از آغاز طرح ملی پیشگیری از هپاتیت B در اهداکنندگان مستمر خون در استان خبر داد.

عبدالعزیز فقهی، مدیرکل انتقال خون خوزستان در گفتگو با به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اجرای طرح ملی پیشگیری از هپاتیت B در اهداکنندگان مستمر خون در استان از یکم مهرماه بیان داشت: اهداکنندگان مستمر خون در گروه سنی 29 سال به بالا(متولدین 1386.01.01 و ماقبل از آن) می توانند تا ابتدای اسفندماه سال جاری با مراجعه به نزدیک ترین مرکز اهدای خون در شهر محل سکونت خود، معرفی نامه واکسیناسیون دریافت و با مراجعه به مراکز بهداشتی-درمانی مجری برنامه، واکسن هپاتیت B رایگان مورد تایید وزارت بهداشت را در 3 نوبت دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه فی نابین سازمان انتقال خون ایران با مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه عفونت هپاتیت B در راستای دستیابی به هدا عالیه به صفر رساندن خطر انتقال بیماری های قابل انتقال از طریق خون و فرآورده های آن انجام می شود.

فقهی اذعان داشت: در مرحله اول این طرح مقرر شده که از یکم مهرماه تا ابتدای اسفندماه به مدت 5 ماه مراکز انتقال خون با تکریم اهداکنندگان کارتی بعنوان کارت واکسیناسیون ویژه اهداکنندگان مستمر خون به همرااه معرفی نامه به آن ها تحویل داده تا به وسیله آن به یکی از مراکز بهداشتی ذکر شده در معرفی نامه مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان در ادامه افزود: این واکسن در 3 نوبت تزریق می شود، به این صورت که یکبار در زمان مراجعه، مرحله دوم یک ماه پس از مراجعه اول و مرحله سوم 6 ماه پس از مراجعه نوبت اول و به طور دقیق براساس تاریخ های مقرر در محل انجام خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: از اهداکنندگان مستمر خون خواست در تاریخ های مذکور برای نوبت واکسیناسیون حضور یابند و در نگهداری کارت هایی که به آن ها ارائه می گردد کوشا باشند.

عبدالعزیز فقهی گفت: اهداکنندگان مستمر خون بالای 29 سال که پیش از این طبق برنامه ایمن سازی علیه هپاتیت B واکسینه نشده اند، از طریق اداره کل انتقال خون خوزستان به مراکز بهداشتی درمانی مجری برنامه واکسیناسیون معرفی می شوند و واکسن هپاتیت B دریافت می کنند.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح واکسیناسیون هپاتیت B در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.