کارشناس طیور، آبزیان و زنبور عسل شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی، احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

کارشناس طیور، آبزیان و زنبور عسل شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: همزمان با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی، احتمال شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد، برای جلوگیری از شیوع این بیماری بهتر است پرورش دهندگان طیور، نکات آموزشی و بهداشتی را برای مقابله با آن رعایت کنند.

کبودی با اشاره به راه‌های انتقال و شیوع این بیماری افزود: تماس با طیور، پرندگان وحشی و پرندگان آبزی آلوده، پراکنده شدن کود مرغداری آلوده به محیط اطراف، کفش، لباس، خودرو، آب و مکان آلوده و ضد عفونی نشدن کامل محل نگهداری مرغ و تجهیزات قبل از پرورش جوجه از راه‌های انتقال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه  ویروس آنفوزلانزای مرغی از طریق هوا و ترشحات در سطح محیط پخش می‌گردد، افزود: از مردم خواهش میکنیم از خرید مرغ در سطح شهر خودداری کنند لذا کشتارگاه به دلیل نظارت بهداشتی بازرسان شبکه‌های دامپزشکی و کنترل دقیق بروی لاشه‌ها مکان مناسب تری است.  

کارشناس طیور، آبزیان و زنبورعسل  شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه مردم باید از دستکاری لاشه پرند‌گان مرده خودداری کنند، گفت: در صورت مشاهد تلفات غیر عادی در پرندگان وحشی مراتب را در کوتاه‌ترین زمان از طریق شماه تلفن ۴۲۴۴۲۲۲۸ به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

انتهای پیام/ه

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.