رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: فدراسیون قایقرانی برای اولین بار موفق شده است که برای مسابقات المپیک جوانان 3 سهمیه کسب کند.

امینی: برای اولین بار توانستیم سهمیه المپیک جوانان کسب کنیمغلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد حضور نمایندگان قایقران کشورمان در المپیک 2018 جوانان آرژانتین گفت: فدراسیون قایقرانی برای اولین بار موفق شده است که برای مسابقات المپیک جوانان 3 سهمیه کسب کند. 2 سهمیه از این 3 سهمیه مسابقات قهرمانی جهان در کشور اسپانیا بدست آمد و یک سهمیه در مسابقات آسیایی سنگاپور کسب شده است. ما در این مسابقات 2 نماینده دختر و یک پسر خواهیم داشت.

او در مورد ورزشکار کشورمان در رشته روئینگ گفت: در رشته روئینگ، نماینده کشورمان در المپیک جوانان آرژانتین هانیه بیداد، دختر اهل کرمانشاه خواهد بود. او در مسابقات آسیایی سنگاپور توانسته بود که سهمیه شرکت در این المپیک را بدست آورد و نماینده کشورمان باشد. بیداد تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته است و برای این مسابقات در شرایط آمادگی خوبی قرار دارد. با توجه به توانایی های بالایی که او دارد، به عملکردش در این المپیک امیدوار هستیم.

امینی در مورد نماینده کشورمان در رشته اسلالوم گفت: در رشته اسلالوم نماینده کشورمان در المپیک 2018 جوانان نیروانا اسدبیگی، دختر اهل تهران خواهد بود. او با کسب مقام دوم در مسابقات جهانی اسلالوم در کشور اسپانیا توانست سهمیه این المپیک را از آن خود کند. اسدبیگی نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است و امیدواریم در بوینس آیرس نتیجه خوبی را برای کشورمان کسب کند.

او در مورد تنها نماینده پسر کشورمان در المپیک جوانان گفت: سبحان بیرانوند، پسر لرستانی ما در المپیک جوانان آرژانتین خواهد بود. او در رشته اسپرینت اسلالوم به آب خواهد زد. بیرانوند سهمیه المپیک خود را در مسابقات آسیایی بدست آورد. او نیز مثل 2 نماینده دیگر ما تمرینات خوب و منظمی را پشت سر گذاشته است و برای رسیدن به این نقطه زحمت بسیار زیادی کشیده است . به عملکرد او در این المپیک امیدوار هستیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد هدف این فدراسیون از شرکت در این مسابقات گفت: ما ته دلمان دوست داریم که در کسب مدال موفق باشیم. اما برای تیم اعزامی ما به المپیک جوانان پیش بینی مدال نکرده اند.

او در مورد نحوه شناسایی استعدادها در کل کشور و پرورش آن ها برای مسابقات بین المللی توضیح داد: فدراسیون قایقرانی پروژه ای را از 2 سال پیش آغاز کرده است که مورد تائید کمیته بین المللی المپیک ( IOC ) قرار گرفته است. تعداد 140-150 نفر ورزشکار را در سر تا سر کشور شناسایی کردیم. در طول زمان با برگزاری اردوهای تمرینی این نفرات را کم و زیاد کردیم تا در نهایت به این 3 نماینده جوان کشورمان که در المپیک حاضر خواهند بود رسیدیم. خوشبختانه این 3 نفر از 3 استان متفاوت کرمانشاه، تهران و لرستان هستند که نشان می دهد فدراسیون نگاهش معطوف به قسمت خاصی از کشور نیست و در تمام کشور در پی کشف استعداد است.

غلام رضا امینی که مدت ریاستش در فدراسیون قایقرانی به پایان رسیده است و با توجه به بازنشست بودنش و قانون منع به کارگیری مدیران بازنشسته دیگر نمی تواند به ریاست خود در این فدراسیون ادامه دهد، در مورد انتخابات رئیس جدید فدراسیون قایقرانی گفت: بحث شیرین انتخابات را لطفا از مسئولان وزارت ورزش پیگیری کنید.


بیشتر بخوانید:خوشقدم: با دست های خالی آماده المپیک جوانان شدیم

حضور داور بین‌المللی ایران در بازی‌های المپیک جوانان

تاریخچه شکل گیری المپیک جوانان/۱۱ مدال رنگارنگ حاصل تلاش ورزشکاران ایرانی


انتهای پیام/

صحبتهای امینی در ورد نمایندگان قایقرانی در آرژانتین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار