خنیفر گفت: معلم و تربیت معلم که احساس ملی است به غفلت جدی در کشور مبدل شده است.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رسمی استقبال از نو دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان و جمعی از مسئولان مربوطه صبح امروز در پردیس نسیبه برگزار شد.

در این مراسم خنیفر با اشاره به اینکه تربیت معلم مدال افتخار ۲۰۷ ساله دارد، بیان کرد: امروز سالگرد ۱۰۰ سالگی تربیت معلم در کشور را شاهد هستیم در واقع یکی از افتخارات بشر، هنر معلمی است چرا که روح آدم‌ها را درگیر می‌کند.

تربیت معلم یک احساس ملی است

وی به حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: معلم و تربیت معلم که احساس ملی است به غفلت جدی در کشور مبدل شده است.

خنیفر با اشاره به اینکه تقویت معلم راه بالندگی کشور است، تصریح کرد: معلم خوب بینش و رسش افراد را به تلاطم در می آورد به حدی که حتی می تواند یک مملکت را تمام دهد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به الگو برداری از نمونه های کشورهای دیگر اظهار کرد: تاکنون نظام آموزشی بومی شده مربوط به خودمان را پیدا نکردیم.

باید شعار «ما می‌توانیم» را به عمل برسانیم

وی افزود: در کشور ما شعار ما می توانیم مطرح شده است اما باید این موضوع را به مرحله عمل برسانیم.

خنیفر با تاکید بر نقش معلمی در تربیت شهروند خوب گفت: کار معلم تربیت انسان وارسته جهانی است و دانشگاه فرهنگیان باید به دانشگاه تامین کننده نیاز معلم مبدل شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه بیان کرد: نافی راه های موازی تربیت معلم نیستیم اما باید این گروه از افراد آموزش ببینند و دروس پداکوژی را بیاموزند.
 
خنیفر با اشاره به اینکه بیش از  ۱۸ هزار دانشجوی کارشناسی جذب شده است، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۸۲ مربو به آموزش ابتدایی است و امیدواریم با جذب چهار هزار و ۲۰۰ دانشجوی دیگر در فرایند تکمیل ظرفیت موافقت شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ۱۲ ایراد به کتاب‌های درسی وارد است، بیان کرد: دانشجومعلمان ما باید افرادی فکور باشند و محتوای آموزشی و ساختار را مورد بررسی قرار دهند.

خنیفر اظهار کرد: دانشگاه در شکل فعلی نوپاست و باید تلاش کنیم تا در سال‌های آتی این دانشگاه ساختار بهتری داشته باشد.

نیازمند باز مهندسی در نظام تعلیم و تربیت هستیم


وی ادامه داد: اگر معلمان دارای شرایط خوب منزلتی و معیشتی باشند در فرایند انتخاب رشته با استقبال عظیم نسبت به این حرفه مواجه خواهیم شد.

انصاری راد با اشاره به اهمیت نقش اولیا در فرایند تعلیم و تربیت بیان کرد: اولیا از طریق معلمان باید با اهداف تعلیم و تربیت آشنا شوند، همانطور که در فرایند ارزشیابی توصیفی والدین خواهان اعلام نمره هستند چرا که آشنایی با اهداف تعلیم و تربیت ندارند بنابراین نیازمند باز مهندسی در نظام تعلیم و تربیت هستیم.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار