مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت:ارزش صادرات از استان در ۶ ماه گذشته بیش از ۴۲۹ میلیون دلار بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛خاشی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت:ارزش صادرات از استان در 6 ماه گذشته بیش از 429 میلیون دلار بود.

وی افزود:کالای خروجی از گمرکات استان از نظر وزنی بیش از یک میلیون و 908 هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی 21 درصد و از لحاظ وزنی 11 درصد افزایش داشت.

خاشی گفت:در 6 ماه گذشته عمده اقلام صادراتی از گمرکات استان شامل سیمان، خوراک کامل طیور، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدرو کربن سبک، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، هیدرو کربن سنگین و نمک بود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود:این اقلام به افغانستان،عراق، پاکستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر شد.

وی اظهار کرد:همچنین در 6 ماه گذشته 20 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش بیش از 3 میلیون و 243 هزار دلار به وزن هزار و 438 تن در استان تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 587 درصد و از نظر وزن 96 درصد افزایش داشت.

خاشی بیان کرد:عمده اقلام وارداتی در 6 ماه گذشته به استان شامل برنج،دستگاه دمنده گاز موجود در تونل های ذغال سنگ، تجهیزات مربوط به سیستم های زهکشی گاز متان، تری فسفات سدیم، گوسفند، تخم اسپند، شاهدانه بو داده و گاو بوده که از پاکستان، لهستان، چین و افغانستان وارد شد.

انتهای پیام/غ

بیش از ۴۲۹ میلیون دلار ارزش صادرات ۶ ماه گذشته از خراسان جنوبی 

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار