وزیر نیرو بابیان اینکه برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع آب در دستور کار است، گفت: در تلاش برای عملیاتی کردن تعهدات این وزارت‌خانه به نمایندگان مجلس هستیم.

تعهدات وزارت نیرو به مجلس عملی می‌شود/انتقال آب توام با صرفه‌جوییبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا اردکانیان ، در پاسخ به این پرسش که از تعهدات وزارت نیرو در زمان رأی اعتماد مجلس چه میزان محقق شده است، ابراز داشت: آنچه که به نمایندگان درگرفتن رای اعتماد گفته شد برنامه چهارساله بوده است که طبیعتاً در یک سال اول باید سهم آن عملیاتی شده باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط آبی کشور که در سال ۹۶ و ۹۷ شاهد بودیم یکی از کم بارش‌ترین سال‌ها طی ۵۰ سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و خدا را شاکریم به تایید بخش عمده‌ای از ناظران و خود مردم علیرغم همه چالش‌های موجود تابستان را با روسفیدی به اتمام رساندیم و لذا برنامه‌ریزی داریم تا سال پیش رو به شکل بهتری مدیریت شود.

وزیر نیرو ضمن بیان اینکه با کمک مجلس می‌کوشیم تا طرح‌های آب‌رسانی شهری و روستایی در بودجه سال ۹۸ سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد، ابراز داشت: در موضوع مدیریت آب چگونگی مصرف در اولویت قرار دارد و در بحث کشاورزی، شرب، بهداشت و صنعت می‌کوشیم تا با همکاری دستگاه‌های مسئول توجه بیشتری به چگونگی مصرف آب در مناطق خشک و نیمه‌خشک که کشور ما در آن واقع‌شده است صورت گیرد.

اردکانیان در ادامه تصریح کرد: طرح‌های تامین آب نظیر شیرین کردن آب دریاها یا انتقال بین حوزه‌ای اگر توام با اصلاح شیوه‌های مصرف نباشد آن طرح‌ها در آینده نزدیک رافع مشکلات ما نخواهد بود.


بیشتربخوانید:وزیر نیرو در سفر به گیلان از کاهش ۴۰ درصدی اعتبارات وزارت نیرو خبر داد. 


وی افزود: با توجه به رشد مصرف، چنانچه برای آن تدبیر نشود و در کشاورزی به دنبال اصلاح روش‌های کشت و مناسب آبیاری نباشیم مشکلات جدی خواهیم داشت لذا امیدواریم با همکاری همه عوامل در بخش‌های مصرف بتوانیم از این منبع حیاتی استفاده بهینه‌تری را داشته باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

تعهدات وزارت نیرو به مجلس عملی می‌شود/انتقال آب توام با صرفه‌جویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.