۵ دیدار هفته هشتم رقابت های لیگ برتر، دیروز ( جمعه ) برگزار شد که نتایج جالب توجهی به بدست آمد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تساوی صفر بر صفر سرد و کسل کننده تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی ۸۸ پایتخت و پیروزی ۲ بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی در سپاهان مقابل نفت مسجد سلیمان، دیروز ( جمعه ) ۵ مسابقه برگزار شد که نتایج آنها به شرح زیر است:

تراکتورسازی تبریز ۶ - استقلال خوزستان صفر

پارس جنوبی جم یک - پدیده مشهد یک

پیکان تهران یک - سپیدرود رشت صفر

ذوب آهن اصفهان ۲ - صنعت نفت آبادان ۲

نساجی مازندران یک - سایپا تهران یک

بر همین اساس نگاهی تحلیلی انداختیم به رقابت های دیروز لیگ برتر که به شرح زیر است:

تراکتورسازی تبریز ۶ -  استقلال خوزستان صفر

در چارچوب نخستین بازی روز جمعه، شاگردان محمد تقوی و داریوش یزدی به مصاف هم رفتند و در یک بازی کاملا یک طرفه و با پوکر ( به ثمر رساندن۴ گل در یک بازی ) آنتونی استوکس و گلزنی علی عبدالله زاده و اشکان دژاگه به پیروزی پرگل رسیدند. در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی، ۲ تیم  حملات نصف و نیمه ای را روی دروازه یکدیگر انجام دادند اما موثر نبود تا اینکه عبدالله زاده با شوتزنی و برخورد توپ به مدافع استقلال خوزستان، گل اول تیمش را به ثمر رساند. آبی پوشان بعد از دریافت گل حملات متعددی را انجام دادند و شاگردان تقوی با سرعت بالای دژاگه، یوکیا سوگیتا و آنتونی استوکس به ضد حمله روی آوردند و به ۵ گل دیگر رسیدند.

استقلالی های خوزستان در این مسابقه به بازی مستقیم، ارسال توپ از کناره ها و سرعت وحید خشتان حساب باز کرده بودند که با توجه به درخشش خط دفاعی تبریزی ها ( احسان حاج صفی - علی عبدالله زاده - محمد طیبی - دانیال اسماعیلی فر ) به جایی نرسیدند و سنگین ترین شکست فصل شان را متحمل شدند.

////////

فوق ستاره این بازی بدون شک، آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی تراکتورسازان است که با گلزنی در دقایق ( ۳۵ - ۴۰ - ۶۴ - ۸۳ ) ۷ گله شد و به صدر جدول گلزنان لیگ برتر رسید. 

محمد تقوی، سرمربی موقت تیم تراکتورسازی پس از پایان بازی گفت:  بازیکنانم نشان دادند که بازیکنان بزرگی هستند و معتقدم که اتفاق بزرگ در این بازی، گل نخوردن تیم ما بود. اگر 10 بر یک برنده می‌شدیم، ناراحت می‌شدم اما از اینکه گلی دریافت نکردیم، راضی هستم. من دوست دارم از بهترین های تیمم استفاده کنم و نمی‌توانیم بازیکنان را در یک چارچوب مشخص قرار بدهیم، چون ممکن است این مسئله مشکل‌ساز شود. ما تلاش می‌کنیم از آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

همچنین داریوش یزدی، سرمربی استقلال خوزستان بعد از متحمل شدن شکست سنگین ۶ بر صفر بیان کرد:  با نتیجه بدی شکست خوردیم اما اختلاف ۲ تیم 6 گل نبود. صحنه گل دوم تراکتورسازی که از روی یک ضربه پنالتی به ثمر رسید که این موضوع روی بازیکنان ما تاثیر منفی گذاشت. 6 بازیکن ما برای نخستین بار بود که مقابل چنین جمعیتی بازی می‌کردند و تا دقیقه 20 یک فرصت گل هم به حریف ندادیم اما بعد از آن پنالتی، آرامش تیم ما از دست رفت و گل‌های بعدی را هم دریافت کردیم.

پارس جنوبی جم یک - پدیده مشهد یک

 در ادامه دیدار های هفته هشتم لیگ برتر، شاگردان تارتار و گل محمدی، مربیان جوان لیگ به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در نیمه نخست بازی سرد و کسل کننده ای از ۲ تیم ارائه شد. با دستورات کادرفنی تیم جمی، بیشتر حملات پارس از سمت راست خط دفاعی این تیم انجام می شد اما ثمری نداشت و روی اشتباه احمد گوهری و ارسال زیبای محمد رضا خلعتبری، یونس شاکری گل اول پدیده را به ثمر رساند.

شاگری در دیدارهای گذشته تیم مشهدی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می آمد اما در این مسابقه به جای حسین مهربان در ترکیب اصلی حضور داشت و چهارمین گل خود را به ثمر رساند. اما از سویی دیگر موج اصلی حملات تیم پدیده  هم با خلعتبری شکل می گرفت اما موقعیت خطرناکی ایجاد نشد و تنها روی ارسال از روی نقطه کرنر به گل رسیدند. 

////////

بهترین موقعیت تیم پارس جنوبی جم هم در دقیقه ۴۳ برای پارس جنوبی رخ داد که مهاجم این تیم روی پاس ستاری با بهزادی، دروازه بان پدیده مشهد تک به تک شد و  با واکنش عالی او توپ به کرنر رفت.

البته در نیمه دوم برخلاف نیمه اول بازی سرعتی را از ۲ تیم مشاهده کردیم و پارس جنوبی حملات زیادی را از کناره های زمین انجام داد تا اینکه در دقیقه ۶۰ مجید علیاری گل تساوی جمی ها را به ثمر رساند. درخشش محمد ستاری و نفوذ او در سمت چپ دفاعی پارس، حملات زیادی را برای تیمش تدارک داد اما بی دقتی مهاجمان این تیم سبب از دست رفتن موقعیت ها کرد. پدیده در نیمه دوم دفاعی تر بازی کرد و در صدد کسب یک امتیاز و کماکان طلسم شکست نخوردن در لیگ برتر بود که به هدفش هم رسید.

مهدی تارتار، سرمربی پارس جنوبی جم پس از تساوی یک بر یک تیمش اظهار کرد: بازی جذابی بود و ۲ نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول پدیده بازی را خوب شروع کرد و در مالکیت توپ هم از ما بهتر بود اما موقعیت‌های ما حتی در نیمه اول خطرناک‌ تر بود و ۲ موقعیت تک به تک را از دست دادیم. روی یک ضربه کرنر به صورت اتفاقی دروازه ما باز شد و نیمه دوم عقب و جلوی زمین، مالکیت و خلق موقعیت دست ما بود. متأسفانه در ضربات آخر بدشانس و کم دقت بودیم اما از بازیکنانم و هواداران‌مان ممنون هستم و شرمنده شدیم که نتوانستیم با پیروزی آنها را خوشحال کنیم. 

یحیی گل محمدی، سرمربی پدیده مشهد هم بعد از بازی گفت: نیمه اول را خوب شروع کردیم و بازی دست ما بود اما  می‌ توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم و تسلط خوبی روی بازی داشتیم. به خصوص در نیمه اول تسلط ما بیشتر از تیم پارس جنوبی بود. بازی  تماشاگر پسندی بود و در نیمه دوم، تیم پارس تلاش بیشتری کرد و آنها با ارسال توپ‌های بلند ما را تحت فشار گذاشته و موفق به گلزنی هم شدند. در نیمه دوم این بازی هم موقعیت‌های خوبی داشتیم و اگر از توپ‌های‌ مان در ضد حمله به خوبی استفاده کرده بودیم، اکنون برنده بازی بودیم که این اتفاق رخ نداد.

پیکان تهران - سپیدرود رشت

تقابل نمایندگان تهرانی و گیلانی با گل دقایق پایانی به سود شاگردان مجید جلالی به پایان رسید. شاگردان علی کریمی که با 2 امتیاز در قعر جدول رده بندی لیگ هجدهم قرار دارند، مقابل پیکان با ۳ مهاجم ( محمد نزهتی ،  امین منوچهری، محمد غلامی ) بازی را آغاز کردند و در صدد کسب نخستین پیروزی فصل بودند و در نیمه نخست بازی فیزیکی و درگیرانه ای را به نمایش گذاشتند اما پیکان تا حدودی بهتر بازی کرد و  در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی ۳ کرنر بدست آورد. درخشش کوروش ملکی و بی دقتی مهاجمان پیکان سبب گردید تا نیمه اول با تساوی صفر بر صفر به پایان برسد اما تجربه و میزبانی پیکانی ها سبب شد تا روی یک ضربه شروع مجدد  در دقیقه ۸۵ توپ وارد محوطه جریمه سپیدرود شود و دفع ناقص مدافعین سپیدرود، توپ را به عیسی آل کثیر رساند تا او گل نخست بازی را برای پیکان به ثمر برساند.

جنگندگی و قدرت بدنی بالای ۲ تیم از نکات بارز این مسابقه بود اما کم تجربگی کریمی و بازیکنانش سبب شد تا یک امتیاز این بازی از دست شان برود و برای دومین هفته متوالی در تهران متحمل شکست شوند. 

گفتنی است، سپیدرود در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر در دقایق پایانی و روی گل آدام همتی از پرسپولیس شکست خورد. 

////////

مجید جلالی، سرمربی پیکان تهران پس از پیروزی یک بر  صفر تیمش خاطرنشان کرد: هر ۲ تیم به خاطر بازی درگیرانه و فنی شایسته تمجید هستند و انتظار چنین بازی خوبی را از سپیدرود نداشتیم. بازیکنان ما خودشان را برای یک بازی سخت آماده کرده بودند و امروز نهایت تلاش‌ شان را برای پیروزی انجام دادند و من از همه آنها تشکر می‌کنم.  خوشبختانه تا کنون همه چیز خوب پیش رفته و امیدوارم بتوانیم همین روند خوب و رو به رشد را همراه با آرامش و انسجامی که داریم، ادامه دهیم.

علیرضا امامی فر، مربی سپیدرود پس از پایان بازی گفت:  ما دو بازی بیرون از خانه مقابل پیکان و پرسپولیس داشتیم و شرایط بازی قبل متفاوت از بازی امروز بود و برای همین با سه مهاجم بازی کردیم. در نیمه اول همه چیز خوب دنبال شد  اما در نیمه دوم این اتفاق رخ نداد و در نهایت هم دروازه‌ مان باز شد. بازیکنان ما باید مسئولیت‌پذیر‌تر باشند و البته ضعف خود را بپذیرند. ما همه تلاش‌ مان را می‌کنیم تا سپیدرود به سرنوشت تیم‌های راه‌آهن، برق شیراز و صبای قم دچار نشود و توقع نداریم این طور حق‌ مان پایمال شود. همه باید حمایت کنند تا این تیم ریشه‌دار و پرتماشاگر حفظ شود و به طور قطع دیگر مقابل این اشتباهات ساکت نمی‌نشینیم.

ذوب آهن اصفهان ۲ - صنعت نفت آبادان ۲

در دیگر بازی حساس هفته هشتم لیگ برتر، تیم های ذوب آهن و صنعت نفت آبادان در اصفهان به مصاف هم رفتند که در پایان با گلزنی رحیم زهیوی، بازیکن جدید ذوب آهن این مسابقه به تساوی ۲ بر ۲ رسید و نمازی و سرجیو، سرمربیان تیم ها به کسب یک امتیاز قانع شدند. نمازی ترکیب تیمش را با نیمکت نشینی ادی هرناندز آغاز کرد و با حضور فحرالدینی و عباسی در کناره ها، حملات متعددی را انجام داد و بازی در اختیار سبزپوشان اصفهانی بود تا اینکه طالب ریکانی در دقیقه ۲۰ و روی ضربه کاشته دروازه مظاهری را باز کرد و نتیجه یک بر صفر به سود برزیلی های ایران ( لقب صنعت نفت آبادان ) شد. در ادامه حملات ذوب آهن ادامه داشت اما ضد حملات خطرناک این تیم توسط کرار جاسم و میلاد جهانی، خط دفاع ذوب آهن را بسیار آزار داد و دومین گل نفت هم توسط اکبر ایمانی و اشتباه مظاهری به ثمر رسید. 

در دقیقه ۲۸ اکبر ایمانی روی اشتباه قاسم حدادی فر توپ را در اختیار گرفت و شوتی آرامی را روانه دروازه ذوب آهن کرد اما ضعف مظاهری بازهم مشکل ساز شد و گل دوم نفتی ها به ثمر رسید. با دریافت گل دوم اما حملات ذوب آهن از سمت چپ و راست ادامه داشت اما بی دقتی مهاجمان این تیم سبب شد تا نیمه اول با همان نتیجه ۲ بر صفر به پایان برسد. درخشش شهاب گردان دروازه بان صنعت نفت هم در نیمه اول دیدنی بود و چند موقعیت را از حریف گرفت.

////////

در نیمه دوم و با حضور هرناندز به جای حدادی فر، حملات ذوب آهن از سمت راست و عمق خط دفاعی نفت نفت ادامه داشت و در دقیقه۵۵ ادی هرناندز روی پاس ماریون سیلو گل اول را زد. حملات پی در پی ذوب آهن از سمت راست کماکان ادامه داشت اما ضد حملات خطرناک نفتی ها می رفت تا اختلاف را بیشتر کند که واکنش های خوب مظاهری اجازه این کار را به آنها نداد. همچنین اخراج مسعود ابراهیم زاده در دقیقه ۶۲ کار را برای تیم میزبان سخت تر کرد اما این پایان کار نبود و بازهم نفوذ فخرالدینی از سمت راست، یک پنالتی را برای تیمش کسب کرد و رحیم زهیوی گل تساوی را در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند.

امید نمازی، سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان پس از پایان بازی درباره تساوی تیمش گفت: بازی را خوب شروع کردیم و دروازه‌ بان آنها  شب خوبی داشت و ۲-۳ واکنش خوب نشان داد اما در مجموع اشتباهات انفرادی داشتیم که سبب شد تا ۲ گل دریافت کنیم. تیم طلسم شده و بدشانسی بیش از این نمی‌تواند برای ما اتفاق بیفتد. متأسفانه توپ به پای بازیکن ما می‌خورد و به گوشه دروازه‌‌ مان می‌رود و روی صحنه گل دوم هم باز روی یک اشتباه انفرادی توپ را لو دادیم و ضربه ایمانی را که رشید می‌توانست بگیرد به زمین خورد، پله شد و به درون دروازه‌ مان رفت.

همچنین پائولو سرجیو، سرمربی نفت آبادان گفت: بازی سختی برای ما و ذوب‌آهن بود و از نتیجه‌ای که به دست آمد و همچنین از نمایش بعضی از بازیکنانم نا امید شدم. پس از اینکه حریف 10 نفره شد، شجاعت نداشتیم که مقابل آنها نتیجه را حفظ کنیم و ۵-۶  موقعیت ضدحمله برای ما به وجود آمد و برتری نفری نسبت به حریف داشتیم اما شرایطی را برای تیم ذوب‌آهن به وجود آوردیم که توانستند مساوی بگیرند. یک امتیاز بیرون از خانه بد نیست اما در بازی امروز نمی‌تواند برای ما راضی‌ کننده باشد. می‌توانستیم سه امتیاز را کسب کنیم و به همین خاطر خیلی راضی نیستم.

نساجی مازندران یک - سایپا تهران یک

تقابل شاگردان جواد نکونام و علی دایی در ورزشگاه وطنی قائمشهر حساسیت زیادی داشت. تقابل ۲ کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران که در پایان به تساوی یک بر یک رسید و بازی به نسبت زیبایی بود. 

قرمزپوشان وسفیدها در نیمه اول روی سانتر از جناحین و ضربات آزاد برنامه ریزی کرده بودند و در پایان ۴۵ دقیقه هم به تساوی صفر بر صفر رسیدند. در ابتدای نیمه اول سایپایی ها تیم بهتر میدان بودند اما در ادامه شاگردان نکونام سوار بازی شدند اما حملات آنها جدی نبود و نیمه نخست به پایان رسید.

در دقیقه ۴۳،  کرنر سمت راست زمین نساجی را میری به دلیل حضور نداشتن بازیکنی از سایپا مقابل خود، کوتاه کار کرد و به خودش پاس داد تا بعد از آن، ارسال انجام دهد اما پس از سانتر او و ضربه سری که تبدیل به گل شد، بیژن حیدری خطای بازیکن نساجی را گرفت و اعتقاد داشت او نباید چنین کاری انجام دهد، در حالی که نکونام با اعتراض در کنار زمین معتقد بود این حرکت خطا نیست و میری می‌توانست چنین کاری کند.

////////

در نیمه دوم هم سایپا بهتر بازی را آغاز کرد و روی ضدحمله ای که توسط ترابی انجام شد، توپ را به سلیمانی رساندند و ضربه این بازیکن را روی ریباند علی دشتی به گل تبدیل کرد تا بازی یک بر صفر به سود نماینده پایتخت شود. پس از این گل شاگردان دایی عقب رفتند و در صدد استفاده از ضد حملات بودند اما این اتفاق رخ نداد و در دقیقه ۷۵ بازیکنان نساجی کرنر را کوتاه آغاز کردند و پس از ارسال دقیق سجاد آشوری از سمت راست زمین، گولسیانی با ضربه سر دروازه نساجی را باز کرد و موفق به گلزنی شد.

حملات  قرمزپوشان قائمشهری در نیمه دوم بسیار زیاد بود و کرنرهای زیادی هم بدست آوردند تا اینکه موفق شدند در دقیقه ۷۵ به گل برسند و در ادامه هم حملات ۲ تیم به جایی نرسید تا این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان برسد.

پس از پایان بازی جواد نکونام، سرمربی تیم نساجی قائمشهر گفت: سایپا بازیکنان سرعتی دارد که خطرناک است و متأسفانه روی یک اشتباه هم جا ماندیم و گل خوردیم. به طور کلی در نیمه اول خوب بازی نکردیم و سایپا بهتر از ما بود. نیمه دوم را هم بد شروع کردیم اما در نهایت گل تساوی را به ثمر رساندیم و بازی یک - یک تمام شد. موقعیت‌های خوبی هم داشتیم که تبدیل به گل نشد و در این بازی دیر از خواب بیدار شدیم.

علی دایی هم پس از تساوی یک - یک تیمش مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: در نیمه اول بازی خوب نبود و هر ۲ تیم محتاط بازی کردند و هیچ‌کدام از تیم‌ها موقعیت گلی نداشتند اما در نیمه دوم بازی را خوب شروع کردیم و یک توپ هم به تیر دروازه حریف زدیم و یک گل نیز به ثمر رساندیم اما بعد از گل، نساجی رو به توپ‌های بلند آورد و متأسفانه در دقیقه‌ای که امین حاج محمدی مصدوم شد و بیرون رفت، گل خوردیم. بعد از گل هم فشار آوردیم اما متأسفانه نتوانستیم پیروز شویم.  ما می‌توانستیم برنده این بازی شویم اما بازی کردن در چمن مصنوعی سخت است و شاگردانم تمام تلاش‌شان را کردند اما پیروز نشدیم.

گفتنی است، دیدار تیم های ماشین سازی تبریز و فولاد خوزستان، در چارچوب آخرین بازی هفته هشتم، امروز ( شنبه ) از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می شود.


بیشتر بخوانید:

پیروزی پرگل شاگردان تقوی با درخشش استوکس / بازگشت پدیده به صدر جدول لیگ برتر

استقلال ۰-۰ پرسپولیس /بی مصرف، بدون گل به نام دربی ۸۸

نفت مسجد سلیمان 0 - 2سپاهان / صدرنشینی زرد پوشان در لیگ برتر با پیروزی خارج از خانه


انتهای پیام/

نتایج هفته هشتم رقابت های لیگ برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار