با حضور رییس فدارسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور، دو باب خانه ورزش روستایی در روستاهای حسین آباد آخوند و بابتنگل قدمگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان زرند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفری رییس فدارسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در آیین افتتاح این خانه های ورزش روستایی، به اهمیت ورزش و ارتقا سطح سلامت افراد در روستاها اشاره کرد و گفت: می‌توان خانه‌های ورزشی روستایی را با اعتباری معادل 50 میلیون ریال با وسایلی چون فوتبال دستی، تخته دارت، میز شطرنج، نصب تور والیبال و ... تجهیز کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی بتوانیم در افزایش شور، نشاط و سلامت اقشار مختلف، به ویژه نوجوانان و جوانان روستایی سهیم شویم.

جعفری با اعلام اینکه استقبال از خانه‌های ورزش روستایی در سراسر کشور بسیار بالا بوده، افزود: وزارت ورزش و جوانان از سال قبل برنامه‌ای برای توسعه ورزش روستایی تدوین کرده که یکی از این اقدامات، راه اندازی و تجهیز خانه‌های ورزش روستاییست اما در حین اجرای این طرح، استقبال از آن و تجهیز خانه‌های روستایی به حدی بود که این مهم به برنامه اصلی توسعه ورزش روستایی تبدیل شده و برای افزایش سرانه ورزشی در مناطق روستایی تمام توان خود را به کار بسته است.

وی تأکید کرد: تکمیل تجهیزات خانه‌های ورزشی روستایی در اولویت قرار دارد.

محمد ترک زاده، رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان زرند نیز در این مراسم گفت: خانه ورزش روستای حسین آباد با 450 متر زیر بنا برای استفاده ی جوانان و نوجوانان این روستا آماده شده است.

وی با بیان اینکه خانه ورزش روستای بابتنگل قدمگاه  نیز 200 متر زیر بنا دارد، افزود: این دو پروژه با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال آماده شده اند.

ترکزاده خواستار کمک مسئولان برای تجهیز این اماکن ورزشی شد و تصریح کرد: برای تکمیل تجهیزات این خانه های ورزش نیازمند کمک های مسئولان و اعتبارات ملی هستیم.

در مراسم افتتاح این خانه های ورزش روستایی، جعفری رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، امیری خراسانی مدیر کل ورزش و جوانان استان، نژادفصیحی رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان، فرماندار زرند و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

انتهای پیام/ب

 بهره برداری از خانه های ورزش روستایی در روستاهای زرند

برچسب ها: اخبار ورزشی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.