تجهیزات آتش نشانی تربت حیدریه تنها تا ۳ طبقه را پاسخ می‌دهد/پایان کار ساختمان‌ها باید به تائید آتش نشانی برسدمدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه گفت: تجهیزات آتش نشانی این شهرستان تنها پاسخگوی سه طبقه با ارتفاع ۱۰ متر است.
 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سید مهدی کاظمی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تربت حیدریه با بیان اینکه استفاده  خودروی بالابر ۲۵ متری برای این شهرستان یک نیاز اساسی است گفت:در حال حاضر و در صورت بروز هر گونه اتفاق برای ساختمان‌های مرتفع و۷ طبقه این شهر، تجهیزات آتش نشانی بیش از سه طبقه را جوابگو نیست.
 
وی افزود: به لحاظ نیروی انسانی مشکل خاصی وجود ندارد و در صورت حوادث احتمالی تیم‌های صعود و فرود و ورزیده آتش نشانی با امکانات موجود اطفای حریق خواهند کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه با بیان اینکه این مشکل تنها مختص تربت حیدریه نیست و ۹۶ شهر دیگر با این مشکلات مواجه هستند، افزود: طبق آخرین نامه نگاری‌های در کمیسیون خاص امور کلانشهر‌ها مصوب شده تا برای شهر‌های بزرگ همچون تربت حیدریه، سبزوار و نیشابور خرید این بالابر ۲۵ متری در اولویت قرار بگیرد.

کاظمی با بیان اینکه تمامی ساختمان‌ها را ملزم به رعایت موارد ایمنی کردیم، اظهار داشت: مالکان ساختمان‌های مرتفع باید تجهیزات ایمنی و آتش نشانی را در ساختمان‌های خود بر اساس ضوابط و مقررات قرار دهند تا از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری شود.
 
وی گفت: از ابتدای سال ۹۶ در کمیسیون ایمنی شهرستان مصوب شده تا پایان کار ساختمان‌ها به تائید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برسد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه گفت: تاکنون و در یکسال گذشته ۲۰۲ مورد تائید پایان کار توسط سازمان آتش نشانی انجام گرفته و در شش ماهه نخست امسال نیز ۱۵۰ مورد پایان کار مورد بررسی قرار گرفته است.

کاظمی با اشاره به شناسائی اماکن پر خطر شهری در تربت حیدریه افزود: تا پیش از این حدود ۹۰ درصد امور صنفی شامل؛ اصناف، داروخانه ها، آشپزخانه‌ها و غذای آماده، رستوران‌ها و سایر اماکنی که مردم با آن سر و کار دارند موارد ایمنی در آن رعایت نمی‌شده، اما با بازدید‌های میدانی و مستمر و تذکرات داده شده این رقم امروز به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی از واگذاری زمین ۱۵۰۰ متری در خیابان عدالت به سازمان آتش نشانی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر ساختمان سازی‌های مرتفع در مناطق غربی شهر انجام می‌شود با مساعدت شهرداری ۱۵۰۰ زمین در خیابان عدالت به سازمان واگذار شده که فاصله رسیدن به حوادث احتمالی را کاهش می‌دهد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۹۳ مورد اطفای حریق توسط ایستگاه‌های آتش نشانی انجام گرفته که از این تعداد ۳۳ موردی اطفای حریق مغازه ها، ۴۰ باب منزل، ۸۰ قطعه زمین زراعی و مابقی اطفای حریق موترو سیکلت‌ها و خودرو‌ها بوده است.

کاظمی مجموع عملیات امداد و نجات در شش ماهه نخست امسال را ۱۴۰ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد عملیات، ۷ مورد چاه افتادگی با ۶ مصدوم، تصادف خودرو ۱۶ مورد با ۲۸ مصدوم، سقوط از ارتفاع یک مورد همراه با مصدوم، اشیای حلقوی ۱۵ مورد، برق گرفتگی یک مورد و همچنین ۵۰ مورد مبحوس در منازل ثبت و ضبط شده است.

وی در ادامه از اجرای مباحث آموزشی در سطح مدارس و خانواده‌ها بعنوان یک نیاز یاد کرد و افزود: با برگزاری آموزش‌های برون سازمانی که اساتید مجرب و متخصص از مشهد برای پرسنل این سازمان بمدت ۶۰ ساعت آموزشی برگزار کردند، به تمامی ادارات و دستگاه‌ها و مدارس و اصناف برای انتقال این آموزش‌ها و تجربیات اعلام آمادگی کردیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه گفت: متاسفانه تاکنون سه اداره آموزش و پرورش، حمل و نقل و راهداری و بهزیستی برای آموزش اعلام آمادگی کردند و این در شرایطی است که این آموزش‌ها برای تمامی اقشار مردم یک ضرورت است.
 
انتهای پیام//د.ش
 

نشست خبری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.