شانزدهمین دوره مسابقات ملی بتن ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی بتنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دکتر یوسف زندی مدیر برگزاری مسابقات ملی بتن ،گفت: در این دوره از مسابقه ۳۰۳ دانشجو در قالب ۱۰۱ تیم از ۳۸ دانشگاه کشور در ۴ رشته سازه محافظ تخم مرغ EPD، بتن پرمقاومت، تیر سبک خمشی و بتن سبک به رقابت با یکدیگر پرداختند.


وی با بیان اینکه بتن برزگترین فرآورده مورد نیاز عمران است افزود:در دنیا بیش از ۳۰۰ نوع بتن تولید می‌شود در حالی که در کشور ما تنها ۱۲ نوع بتن تولید می‌شود و باید با حمایت از پژوهشگران در بخش‌هایی مانند نانو بتن، بتن خود تراکم، بتن پیش تنیده و بتن پس تنیده شاهد تحولات چشمگیر عملی باشیم.


شهردار کلانشهر تبریز در آیین افتتاح این مسابقه گفت:متاسفانه برغم وجود تکنولوژی‌های نوین در علم عمران سیستم‌های سازه‌ای شامل پل‌ها و دیگر ابنیه در شهر‌های کشور با تکنولوژی ۳۰ سال قبل اجرا می‌شود که موجب خسارت‌های بعدی زیادی می‌شود.


شهین باهر افزود: در ژاپن از ۲۵ سال پیش از جداگر‌های لرزه‌ای در ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌شود در حالی که یک ساختمان نیز به این شیوه در تبریز ساخته نشده است و شهرداری بدنبال آن است که با حمایت از تکنولوژی‌های جدید موجب پیشرفت و آبادانی و نیز کاهش هزینه‌ها و خسارت‌ها در شهر لرزه خیز تبریز شود.


تدین رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران (ICI) نیز هدف از برگزاری این مسابقه را ارتقا دانش تکنولوژی بتن در بین دانش جویان بیان کرد که آن نیز موجب سطح علمی و اجرایی ساخت سازه‌ها در کشور بهبود یابد.

انتهای پیام/

برگزاری مسابقه بتن ICI در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.