فعالان گردشگری الکترونیک کشور برای توسعه این بخش از گردشگری همزمان با پنجم مهرماه روز جهانی جهانگردی در قزوین دور هم جمع شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ در نشست تخصصی فعالان گردشگری الکترونیک کشور که برای نخستین بار در قزوین برگزار شد، دست اندرکاران این حوزه اعم از بخش خصوصی و دولتی، دانشگاه و تشکل‌ها درباره موضوعاتی، چون روش‌های پرداخت الکترونیک، استفاده از ظرفیت پول الکترونیکی و روش‌های نوین بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری با هم بحث و تبادل نظر کردند.

به گفته فعالان این عرصه، گردشگری الکترونیک در ایجاد درآمد و اشتغال نقش موثری دارد.

استفاده از فناوری اطلاعات و ابزارهایی، چون لوح فشرده، تلفن همراه، نقشه، تصاویر سه بعدی، عکس و فیلم و شبیه سازی‌های کامپیوتری در این گردشگری کابرد دارد.

گردشگری الکترونیک در کمترین زمان مفید‌ترین اطلاعات را در اختیار گردگشر قرار می‌دهد، بنابریان ایجاد چنین پایگاهی از ملزومات گردشگری در کشور است.

استاندار قزوین در این مراسم گفت: باید در حوزه گردشگری به ایجاد زیرساخت‌های مناسب و استفاده درست و خلاقانه از آن‌ها برای جذب گردشگر توجه کرد.

زاهدی از گردشگری به عنوان یک صنعت بزرگ، پول ساز و اشتغالزا با گردشگری مالی بالا نام برد و گفت: اگر می‌خواهیم در این عرصه از رقبا جا نمانیم بایدبه امکانات لازم مجهز شویم که یکی از آن‌ها استفاده مناسب از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات است.

استاندار افزود: امروز گردشگران حتی در صورت حضور در نقاط دورافتاده و روستا‌های دور دست خدمات الکترونیکی را مطالبه می‌کنند بنابراین بی توجهی به این حوزه می‌تواند ما را از اهداف خود برای رونق گردشگری دور سازد.

۲۷ سپتامبر مصادف با روز پنجم مهر ماه روز جهانی جهانگردی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

نشست خصصی فعالان گردشگری الکترونیک کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار