عبادی آذرفرد با اشاره به چالش کمبود نیروی انسانی برای بازرسی و شناسایی متخلفین حوزه بهداشت از بکارگیری نیرو‌های فعلی در شیفت‌های فشرده خبر داد.

فر‌بد عبادی‌ آذرفرد‌ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: با وجود اینکه هم‌اکنون 5 شبکه بهداشت و 2 مرکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران است اما از نظر تعداد بازرسان‌ و تیم‌های ویژه‌ شناسایی و بازرسی با کمبود‌های اساسی مواجه هستیم.

خبرنگار: برزگری‌/کمبود نیروی انسانی چالش حوزه بهداشت / بسیجی‌های مشتاق‌ پای کار بیایند‌

وی با اشاره به کمبود 40 درصدی نیروی انسانی، ادامه داد: برای شناسایی‌ و بازرسی‌ مناطق و شبکه‌های تحت پوشش باید از قوای همه تیم‌های بازرسی استفاده شود. از نظر استاندارد نزدیک به 40 درصد نیروی انسانی برای انجام بازرسی‌ها کم داریم و به همین علت به جای 8 ساعت شیفت‌ کاری تیم‌های فعلی بازرسان‌ حوزه بهداشت 14 الی 15 ساعت در روز کار می‌کنند و این در حالیست‌ که این شیفت‌ها در ایام تعطیلی‌ نیز تکرار می‌شوند.

کمبود نیروی انسانی چالش حوزه بهداشت/ بسیجی‌های مشتاق پای کار بیایند

دعوت معاونت بهداشت از بسیج جامعه پزشکی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه تاکنون برای کمک به امر بازرسی‌ و شناسایی متخلفین‌ حوزه بهداشت‌ از بسیج جامعه پزشکی  همکاری خاصی انجام نگرفته است، گفت: معاونت بهداشت دانشگاه در زمینه انجام بازرسی‌ها و شناسایی متخلفین‌ حوزه بهداشت، از هر نوع کمک و همکاری برای نیروهای بسیج جامعه پزشکی دریغ نکرده است و هم‌اکنون نیز دست همکاری‌ بسیجیان‌ مشتاق‌ را در این ارتباط‌ می‌فشارد و اعلام می کند که در حیطه‌ اختیارات و تا آنجایی که امکان دارد از همیاری‌ بسیجیان‌ داوطلب در این زمینه حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار