افزایش بهره وری و حرکت به سمت کشاورزی نوین هدف اصلی راه اندازی مراکز خدمات غیردولتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: هدف از راه اندازی مراکز خدمات غیردولتی در بخش کشاورزی را بالا بردن تخصص و افزایش بهره وری و حرکت به سمت کشاورزی نوین است.

کریم زاده با اشاره به اینکه این مراکز طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی به منظور بالا بردن بهره وری و ارائه مشاوره مطلوب به جامعه هدف راه اندازی می‌شوند افزود: تعرفه خدمات ارائه شده در این مراکز براساس تعرفه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و موظف به انجام سیاست‌های وزارت متبوع هستند.

وی با بیان اینکه مراکز خدمات غیردولتی بازوی اجرایی، اداری و تخصصی دستگاه‌های دولتی و یاری دهنده کشاورزان در حوزه عمل هستند، اضافه کرد: این شرکت‌ها در قالب ۲۵ زیربخش تخصصی مجوز فعالیت می‌گیرند و صاحبان مجوز در اولویت خواهند بود.

کریم زاده ادامه داد: اهداف شکل گیری این مراکزاستفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های متخصصان بخش غیردولتی در ارائه خدمات مورد نیاز حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، شفاف سازی و تعیین نقش و وظایف هر یک از واحد‌های مسئول، ارتقا و بهبود سطح نظارت بر عملکرد مراکز و شرکت ها، ایجاد اشتغال و افزایش سطح مشارکت مردمی با اولویت فارغ التحصیلات بخش کشاورزی و ارتقای سطح مدیریت بر تهیه، توزیع و مصرف بهینه نهاده‌های بخش کشاورزی است.

انتهای پیام / ن

افزایش بهره وری کشاورزی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.