آیت الله مکارم شیرازی گفت:متاسفانه پای مبلغان دینی به برخی نقاط محروم کشور تاکنون باز نشده است.

 نبود مبلغ دینی در برخی مناطق محروم کشوربه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید امروز در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،  با انتقاد از پوشش نامناسب تبلیغی تمام نقاط کشور تأکید کرد: در داخل کشور نقاط محرومی فراوانی وجود داشته که متأسفانه پای مبلغان در آنجا هنوز باز نشده است، در برخی از مناطق محروم و جنوبی و شرقی کشور سال‌های متعددی بوده که هیچ مبلغی در آن‌ها حضور پیدا نکرده است.

وی با تأکید بر لزوم داشتن نگاه جامعی از نیازهای تبلیغی کشور تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید نقشه مذهبی و جامعی از تمام کشور را تهیه‌کرده و با نگاه و دید جامعی نسبت به وضعیت تبلیغی و نیاز به مبلغ داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: سازمان تبلیغات به همان اندازه که به مباحث فرهنگی در امر تبلیغ اهمیت می‌دهد باید به مسئله اخلاق مبلغان نیز توجه داشته باشد، چراکه اثر اخلاق بیشتر از دیگر اقدامات صرف فرهنگی است.

وی گفت:هدف دشمنان از تقویت گروه‌های تبلیغی نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام بود، علمای اسلام باید در برابر تفکرات تکفیری ایستادگی کند، دانشگاه الازهر با وجود تأمین مالی از عربستان سعودی در برابر تفکرات تکفیری مقاومت و ایستادگی دارد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در وضعیت کنونی، دنیا آمادگی زیادی برای پذیرش اسلام و به ویژه مکتب اهل‌بیت دارد(ع) و دلیل آن نیز خستگی مردم کشورهای دیگر از مکاتب و نحله‌های مادی است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر خطر تفکرات تکفیری گفت: فرصت زیادی برای گسترش و نشر اسلام اصیل در دنیای کنونی ایجادشده اما در این بین تفکر تبلیغی به سدی در مسیر نشر و گسترش اسلام تبدیل‌شده است.

آیت مکارم شیرازی با بیان حمایت‌های کشورهای استکباری از گروهک‌های تکفیری ادامه داد: تفکرات تکفیری از مسیر اسلام جدا هستند و ارتباطی به تعالیم و معارف اصیل اسلامی ندارند، دولت‌های خارجی در تقویت و تبلیغ گروهک‌ها و اندیشه‌های تکفیری نقش برجسته‌ای داشته‌اند.

وی ادامه داد: به اندازه ای که بر روی برنامه‌های فرهنگی تاکید می‌شود، باید شاهد تاکید بر برنامه‌های اخلاقی باشیم و مبلغان خود معلم اخلاق شوند، گاهی تاثیر اخلاق بیش از استدلال است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید برنامه ریزی کامل داشته و بر روی رسانه‌ها حساس باشد. این سازمان نباید از فضای مجازی غافل شود و این فضا در برنامه‌های تبلیغی سازمان مورد توجه قرار بگیرد تا از آسیب‌ها جلوگیری شود.

وی عنوان کرد:مطرح کردن مشکلات مردم از جمله گرانی‌ها وظیفه علما است و باید مرتب این مسائل را به مدیران کشور بگوییم.

انتهای پیام/ش

دیدار رئیس سازمان تبلیغات با آیت الله مکارم شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.