دبیر کل سازمان ملل و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کردند.

نباید عهدشکنی و بی قانونی در جامعه جهانی عادی و رویه شودبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روحانی و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کردند.

روحانی در این دیدار گفت: سازمان ملل متحد باید به وظیفه خود در راستای استحکام قوانین بین المللی به گونه‌ای عمل کند که هیچ کشوری نتواند به تشخیص خود با تعهدات بین المللی، بویژه قطعنامه های شورای امنیت مقابله کند.

وی افزود: نباید عهدشکنی و بی قانونی در جامعه جهانی عادی و رویه شود و اراده جمهوری اسلامی ایران همکاری و هماهنگی همه جانبه با سازمان ملل متحد در مسائل گوناگون منطقه ای و بین المللی است.

 در ادامه آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بیان کرد: برجام به عنوان توافق بین المللی و مورد تایید سازمان ملل و شورای امنیت باید به طور کامل اجرا شود و تحریم ها علیه ایران هرگز مورد تایید و در چارچوب تصمیمات سازمان ملل نیست.

وی افزود: سازمان ملل متحد اروپا و سایر شرکای ایران را برای مقاومت در برابر تحریم ها علیه ایران تشویق می کند و معتقدیم نقض برجام خلاف مقررات شورای امنیت بوده وتحریم های خارج از قواعد سازمان ملل عوارض انسانی و اقتصادی به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار