معاون وزیر نفت گفت: ۸۰ درصد منابع دولت و بیش از ۳۰ درصد یارانه‌ها از طریق شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شود.

۳۰ درصد یارانه‌ها از طریق شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا عراقی ظهر امروز در مراسم آغاز ساخت اسکله صادرات میعانات گازی بندر سیراف در شهرستان کنگان کاهش آلایندگی‌های ناشی از فلر‌های مستقر در پالایشگاه‌های پارس جنوبی را در اولویت برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: در این راستا طرح کاهش آلایندگی از فلر‌های پارس جنوبی در کنگان و عسلویه مورد توجه قرار گرفته است.

وی از افزایش آلایندگی ناشی از فلر‌های پارس جنوبی در منطقه خبرداد و افزود: با راه‌اندازی فاز‌های پالایشگاهی جدید پارس جنوبی آلایندگی در منطقه سیر صعودی یافت که کنترل و به حداقل رساندن آن در دستور کار قرار دارد.

رئیس شرکت ملی گاز ایران از تبدیل گاز مشعل فلر‌ها به گاز شیرین خبرداد و بیان کرد: اجرای این طرح که بر اساس برگزاری مناقصه بر عهده یکی از شرکت‌های بخش خصوصی گذاشته شده گاز این مشعل‌ها پس از شیرین شدن، به جایگاه‌های عرضه سوخت تحویل می‌گیرد.

عراقی با بیان اینکه با اجرای این طرح مشکل آلایندگی مشعل‌ها برطرف می‌شود گفت: با اجرای طرح یاد شده مشعل سوزی و آلایندگی در منطقه سیر نزولی می‌یابد.

وی به خدمات گازرسانی در مناطق کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: درپنج سال گذشته ۲۰ هزار روستا از شبکه گازسانی برخوردار شده‌اند.

معاون وزیر نفت، فضای شرکت ملی گاز ایران را برمبنای همدلی، توانمندی و توانمندسازی دانست و گفت: ایجاد منابع جدید و در کنار آن توسعه صادرات سیاست راهبردی شرکت ملی گاز ایران است.

رئیس شرکت ملی گاز ایران جایگاه این شرکت در اقتصاد و تامین بودجه دولت مهم دانست و افزود: هم اکنون ۸۰ درصد منابع دولت و بیش از ۳۰ درصد یارانه‌ها از طریق شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شود.

عراقی، استان بوشهر را مهد تولید سرمایه ملی دانست و با اشاره به احداث اسکله سیراف خاطر نشان کرد:اجرای این طرح گامی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران برای منفعت رسانی به مناطق پیرامونی صنعت است.

وی، توانمندسازی مردم را رویکرد مهم شرکت ملی گاز ایران دانست و تصریح کرد: با تکمیل اسکله سیراف در آینده امکان واردات و صادرات از طریق اسکله میعانات گازی سیراف فراهم می‌شود.

انتهای پیام/م

۸۰ درصد منابع دولت از طریق شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.