جیمز جفری، فرستاده جدید آمریکا در مسئله سوریه در مصاحبه‌ای مدعی شد هدف واشنگتن، خارج کردن نیروهای ایران از سوریه و حصول قانون اساسی جدید برای این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، جیمز جفری، فرستاده جدید آمریکا در مسئله سوریه نسبت به حفظ توافق سوچی که به امضای ترکیه و روسیه رسیده است، ابراز خوش‌بینی کرد. وی گفت در پی توقف نسبی درگیری‌ها در سوریه، اکنون شرایط برای مذاکره درباره چگونگی پیشبرد روند سیاسی که بتواند به حصول یک قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات سراسری در سوریه بینجامد، مهیا است.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه الشرق الاوسط در نیویورک گفت نیروهای آمریکایی به عنوان قدرت‌های اشغالگر در سوریه باقی نخواهند ماند و برای احقاق 3 هدف در این کشور حضور دارند. وی در ادعایی، دلایل حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را ریشه‌کن کردن داعش و جلوگیری از بازگشت این گروه تروریستی، بیرون کردن نیروهای ایران از سوریه و تضمین انجام روند سیاسی که به تشکیل مجلس موسسان و برگزاری انتخابات سراسری در سوریه بینجامد، عنوان کرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت باور دارد توافق حاصل شده در سوچی بین روسیه و ترکیه توافق مناسبی است و می‌تواند حفظ شود. او ابراز امیدواری کرد این توافق به نقطه عطفی در درگیری‌های سوریه تبدیل شود و راه را برای انجام مذاکرات بر اساس روند صلح ژنو و قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد هموار کند.

او در پاسخ به پرسش روزنامه الشرق الاوسط درباره ارزیابی‌اش از نقش روسیه در سوریه گفت آمریکا در تمامی سطوح با مقامات روسیه در ارتباط است. او متذکر شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جریان نشست هلسینکی در ماه ژوئیه، به طور مفصل درباره این مسئله با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، گفتگو کرده است.

فرستاده آمریکا در مسئله سوریه همچنین مدعی شد اعمال فشارهای مالی و اقتصادی علیه سوریه، برای پیش‌برد روند سیاسی کافی نخواهد بود. جفری در ادامه ادعایش گفت هدف آمریکا، برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، نیست. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
سوریه و روسیه شما امریکایی ها رواز سوریه بیرون خواهند کرد. وایسید و ببینید!
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۲۳:۲۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
زمان وآینده ثابت خواهدکردکه ان کسی که بایدخاک سوریه راترک کندآمریکای متجاوزاست
آخرین اخبار