محرابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

اجرای آزمایشی اعتباربخشی اورژانس در ۶ دانشگاه/ ارتقای کیفیت عملکرد نیرو‌ها هدف سامانه اعتباربخشی

رئیس اداره اعتبار بخشی اورژانس گفت: اعتبار بخشی در دانشگاه‌های مشهد، زنجان، کاشان، همدان، شیراز و قزوین انجام می‌شود.

اجرای آزمایشی اعتباربخشی اورژانس/ راه اندازی سامانه اعتباربخشی در جهت تقویت کار اورژانس در آینده نزدیکحمید محرابی رئیس اداره اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اعتباربخشی کارکنان اورژانس ناوگان زمینی و هوایی اظهار کرد: بالگرد اورژانس جزء تجهیزات این سازمان محسوب می‌شود که وظیفه‌اش ارائه خدمات به بیماران و مصدومان حادثه دیده است.

وی ادامه داد: اعتبار بخشی برای پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی انجام می‌شود، این اقدام برای نیروهای اورژانس هوایی نیز انجام می‌شود و اداره اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور برنامه‌های خوبی را در جهت تغییرات سنجش‌های ارزیابی انجام داده است.

راه‌اندازی سامانه اعتبار بخشی اورژانس بوسیله شرکت‌های دانش بنیان

رئیس اداره ارتباط بخشی سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: برای نوشتن نرم افزار اعتبار بخشی پرسنل اورژانس با چندین شرکت دانش بنیان توافقاتی شده است و این نرم افزار در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می‌شود.

محرابی ادامه داد: در حال حاضر کار اعتبار بخشی پرسنل اورژانس کشور به صورت پایلوت در 6 دانشگاه مشهد، زنجان، کاشان، همدان، شیراز و قزوین انجام می‌شود و در مرحله اول کارنامه اولیه و گزارش‌های میدانی بر اساس استانداردهای اعتبار بخشی در هریک از زمینه‌ها تعیین و نمره پرسنل اورژانس مشخص می‌شود.

وی بیان کرد:‌ بر اساس آنالیزهای انجام شده به وسیله دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور برنامه‌های عملیاتی طراحی می‌شود و اگر کسی از پرسنل اورژانس حد نصاب‌ استاندارد بخشی را به دست نیاورد باید مورد ارزیابی و اعتبار بخشی مجدد قرار بگیرد تا نمره لازم را کسب کند.

تعیین اولویت‌ها در گرو اجرای اعتبار بخشی اورژانس 

رئیس اداره ارتباط بخشی سازمان اورژانس کشور گفت: اداره اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور بحث برنامه اعتباری و بهبود کیفیت را در دستور کار خود قرار می‌دهد تا بر همین اساس دانشگاه‌ها ملزم به ارائه گزارش در این زمینه هستند.

محرابی یادآوری کرد: توجه ارائه اعتبار بخشی اورژانس کشور نسبت به مسائل مختلف نگاهی استراتژیک با هدف تعیین اولویت‌ها است و دانشگاه‌هایی که به صورت پایلوت کار اعتباربخشی را انجام می‌دهند باید به این مسائل توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار