وزیر مشاور در امور خارجه امارات ادعا کرد ایران برای ایجاد اختلاف‌نظر میان امضاءکنندگان اروپایی توافق هسته‌ای (برجام) و آمریکا تلاش می‌کند.

انور قرقاش: ایران برای ایجاد اختلاف میان اروپایی‌ها و آمریکا تلاش می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مجمع عمومی سازمان ملل به رویترز گفت درباره اختلاف نظر آشکار آمریکا و امضاءکنندگان اروپایی توافق هسته‌ای ایران (فرانسه، انگلیس و آلمان) نگران است. او ادعا کرد همه‌ی کشور‌های مذکور توافق کرده‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای بلندمدت ایران باید متوقف، برنامه موشک بالستیک آن محدود و نفوذ منطقه‌ای تهران باید مهار شود.

قرقاش در این باره گفت: «هر چه بیشتر بتوانیم نظرات این کشور‌ها را به هم نزدیک کنیم بهتر است. ایرانی‌ها روی این و ایجاد اختلاف بین رویکرد واشنگتن و سیاست اروپایی‌ها حساب می‌کنند».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع می‌کند و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز گفت: او از «ضعف عقلی» رنج می‌برد.

قدرت‌های اروپایی، چین و روسیه به شدت در تلاش هستند تا توافق هسته‌ای ایران را نجات دهند. آن‌ها روز دوشنبه اعلام کردند در زمینه ایجاد یک مکانیسم پرداخت ویژه برای تجارت با ایران توافق کرده‌اند تا از این طریق بتوانند تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه گفت: تلاش‌ کشور‌های اروپایی نمی‌تواند نظر شرکت‌هایی که ایران را ترک کرده اند عوض کند، اما می‌تواند مزایای اقتصادی خوبی را به تهران بدهد.

قرقاش در ادامه ادعا کرد: سیاست ترامپ برای اعمال فشار بر ایران که شامل بازگشت تحریم‌ها در ۵ نوامبر است نتیجه بخش خواهد بود و ظرف یک سال ایران را پای میز مذاکره می‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار