۲۵ درصد ماهیان استخوانی کشور در دریای خزر صید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آخوندی مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در جلسه بررسی اهمیت و نحوه مشارکت جامعه صیادی پره در حفاظت و بازسازی ذخایر ماهیان ارزشمند دریای خزر در بابلسر با بیان اینکه ۲۵ درصد صید ماهیان استخوانی کشور در دریای خزر صورت می گیرد به کاهش صید اینگونه ازماهی اشاره کرد و افزود: درسال های اخیرشاهد کاهش صید در استان های شمالی بودیم که علاوه برعوامل زیست محیطی عوامل دیگر انسانی ( افزایش صیدغیرمجاز) یکی از این عوامل بوده است.

کرمی راد مدیرکل دفتربازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران پشتیبانی وحمایت در جامعه بهره بردار را یکی از رسالت های مهم شیلات ایران دانست و گفت: مراکز بازسازی ذخایرآبزیان علیرغم کمبود امکانات و اعتبارات در امربازسازی ذخایرآبزیان دریا تلاش مضاعف دارند وعلیرغم کمبود اعتبارات تلاش می نمایند تا صید و صیادی راپایدارنگه دارند.

وی با اشاره به کاهش صید و صیادی مولد سفید در رودخانه از ۱۱۰ هزارقطعه سال ۹۴ به ۵۴ هزار قطعه در سال ۹۷ افزود: هرچند کاهش صیدماهی مولد در دریا را شاهد بودیم ولی جامعه صیادی می تواند مراکزبازسازی را در تکثیر و رهاسازی بچه ماهی بسیار کمک نماید.

عباسعلی شیخ تبارمعاون صیدوبنادرماهیگیری شیلات مازندران گفت: در مازندران بسیاری از تعاونی ها بویژه تعاونی های پره منطقه غرب و مرکز استان بدلیل برخورداری از رودخانه های شیلاتی با استفاده از شیل و نیز اراضی مناسب جایگاه های پره تکثیر و رهاسازی بچه ماهی مطلوبی را در امسال داشتند.

سرهنگ پاسدار شاه ولی پورفرمانده حفاظت منابع آبزی سازمان هم گفت: اگر تجهیزات و امکانات و نیز نیروی انسانی یگان نوسازی شود میتوانیم نقش موثری ایفا نماییم که دربحث تجهیزات تاپایان سال ۹۷ موضوع تحقق خواهد یافت و پیگیر نیروی انسانی نیرهستیم که توانمندی و ماموریت های آن گسترده ترخواهدبود.

وی حفاظت ازذخایررامنوط به همکاری ومشارکت جامعه صیادی پره در حفاظت دانست و افزود: همانطوری که در محیط زیست و هلال احمر همیار داریم لازم است که دربحث حفاظت ازمنابع و ذخایرآبزیان هم از این تبصره و طرح بهره مند شویم.

انتهای پیام/ م

صید ۲۵ درصد ماهیان استخوانی کشور در دریای خزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.