مسئول تاکستان های شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از کشت 33 هزار نهال انگور ایتالیایی وارداتی برای نخستین بار در کشور در مزارع شرکت نیشکر هفت تپه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر صیفوری، مسئول تاکستان های شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با اشاره به واردات 33 هزار نهال انگور ایتالیایی برای نخستین بار در کشور بیان داشت: این ارقام از نوع تازه خوری یا رومیزی هستند و که با هدف بومی سازی آن ها وارد کشور شده اند.

وی با بیان اینکه نهال های پیوندی مذکور با داشتن پایه های بسیار محکم در برابر شوری زمین، گرمای هوا و در برابر بیماری بسیار مقاوم هستند تصریح کرد: نهال های سازگار با منطقه در هفت تپه کشت می شوند و مابقی برای تکثیر در سایر نقاط کشور توزیع خواهند شد.

صیفوری با بیان اینکه این نهال ها با 17 رقم تحمل بالایی در جابجایی ها دارند، افزود: این نهال ها تا 6 ماه در قرنطینه خواهند بود و اسفندماه امسال عملیات کشت آن ها در تاکستان های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه آغاز می شود.

مسئول تاکستان های شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اذعان داشت: این نوع نهال ایتالیایی صنعتی از ارقام زودرس، بدون هسته، درشت و خوش طعم و دارای تناژ بالا است.

وی بیان کرد: برای هر هکتار حدود یک هزار و 660 نهال باروش داربستی در 30 هکتار کشت خواهد شد.

امیر صیفوری گفت: برای این مقدار نهال حدود 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت انگور در شوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.