مدیر کل گمرک استان همدان از کاهش 17 در صدی صادرات در استان خبر داد.

کاهش صادرات در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  جمال خشوعی، مدیر کل گمرک استان همدان بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال  212میلیون و 324 هزار و 599 کیلوگرم کالا به کشورهای هدف از جمله عراق، روسیه، اوکراین، قزاقستان، بنگلادش، اردن، آلمان، پاکستان، بلغارستان، ارمنستان و ترکمنستان صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش صادرات کشمش و سیمان در 6 ماه نخست سال از عوامل مؤثر بر کاهش میزان صادرات استان است که یکی از دلایل آن به احداث کارخانه‌های تولید سیمان در کشور عراق باز می‌گردد.

مدیرکل گمرک استان همدان ادامه داد: از آنجا که تحویل ارز حاصل از صادرات به بانک مرکزی برای صادرکننده به دلیل اختلاف قیمت ارز در سامانه نیما و بازار مقرون‌ به‌ صرفه نیست، صادرکنندگان ترجیح می‌دهند کالاهای خود را به‌صورت پیله‌وری و از کشور عراق و افغانستان  روانه بازارهای خارجی کنند.

خشوعی خاطرنشان کرد: البته امیدواریم با شروع فصل برداشت انگور ملایر در نیمه دوم سال میزان صادرات استان افزایش یابد.

وی گفت: البته محصولات کشاورزی استان به‌ صورت پیله‌ وری به کشورهای دگر به‌ ویژه عراق و افغانستان صادر می‌شوند و توانستند مشتریان بسیاری به دلیل تغییرات ارزش ارزی به دست آورند.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر خرید کالا از ایران برای کشورهای خارجی بسیار مناسب است و همین مسأله قدرت رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی را افزایش داده و فرصت بسیار مناسبی برای صادرات کالاها فراهم کرده است.

خشوعی تأکید کرد: می‌توان از این فرصت به‌خوبی استفاده کرده و پایه‌های صادرات پایدار کالاهای استان را برای همیشه استوار کرد که در این زمینه زیرساخت‌های گمرک آماده است.

وی گفت: میزان واردات در نیمه اول سال جاری ازنظر ارزشی ۵۲ درصد و از نظر وزنی ۷۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش‌ یافته است.

انتهای پیام/ب

17 در صد صادرات در استان کاهش یافت

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.