استاندار قزوین گفت: مجوز سرمایه گذاران انرژی‌های نو که در طرح خود پیشرفت لازم را نداشته باشند باطل و به دیگران واگذار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست ستاد سرمایه گذاری استان گفت: باید کمیته‌ای برای بررسی مجوز انرژی‌های نو در قزوین تشکیل شود تا برای سلب مجوز طرح‌های فاقد پیشرفت فیزیکی اقدام کنند.

به گفته زاهدی، ۶۴ مجوز برای احداث نیروگاه مولد مقیاس کوچک در استان صادر شده که از این تعداد ۱۹ نیروگاه در استان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: همچنین در انرژی بادی و خورشیدی نیز به ترتیب ۲۶ و ۳۳ مجوز بهره برداری در استان صادر شده است.

استاندار با اشاره به راه اندازی پایانه صادراتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی استان راه اندازی یک پایانه صادراتی در قزوین ضروری است و باید هر چه سریعتر برای صدور مجوز سرمایه گذاران در این زمینه اقدام کرد.

وی با اشاره به پایانه صادراتی خادم مولا در شهرستان البرز افزود: این پایانه طی سال‌های گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های لازم از قبیل تاسیسات، انبار و سردخانه اقدام کرده بود، ولی کارگروه زیربنایی استان با صدور مجوز بهره برداری آن مخالفت کرده است.

زاهدی گفت: می‌توان با قراردادن شرط‌هایی از قبیل خودداری از ساخت و ساز‌های احتمالی در آینده و پیشگیری از تخریب اراضی و منابع طبیعی با صدور مجوز این سرمایه گذار موافقت کرد.

استاندار خاطر نشان کرد: این پایانه صادراتی هم اکنون به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده است و جلوگیری از صدور مجوز آن در این مرحله درست نیست.

انتهای پیام/

نشست ستاد سرمایه گذاری استان قزوین

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.