رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره):

جنگ اقتصادی مردم را درگیر کرده است/ ایران ابهت آمریکا در صحنه‌های بین المللی را شکست/ می‌خواهند فرار مغزها را به اوضاع جمهوری اسلامی ایران ربط دهند

جنگ اقتصادی مردم ما را درگیر کرده است/ ایران ابهت آمریکا در صحنه های بین المللی را شکستمخبر گفت: جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی‌اش مورد تمسخر می‌گیرد، این ابهت را ایران شکست.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در آیین بهره برداری از ۱۱۰ مدرسه برکت با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: امروز جنگی که در مقابل ما قرار دارد همه مردم را درگیر کرده است؛ جنگ اقتصادی که تمام دنیا آن را برای ما رقم زده است، با وجود این با فرهنگ عاشورایی انقلاب را برپا کردیم و در جنگ‌ها پیروز شدیم.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی‌اش مورد تمسخر می‌گیرد، این ابهت را ایران شکست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: بر اساس گزارش آمریکایی‌ها و بانک جهانی در سال ۵۶، کشور حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت داشتیم و ۶ میلیون بشکه نفت استخراج و پنج میلیون بشکه را می‌فروختیم و در سال ۵۷، ۴۶ درصد یعنی بیش از ۱۴/۵ میلیون نفر زیر خط فقر هستند و اکنون کمتر از ۲/۵ میلیون بشکه نفت می فروشیم و کمتر از ۷/۵ میلیون نفر زیر خط فقر هستند.

آمار مرگ و میر قبل و بعد از انقلاب

مخبر به اشاره به وضعیت شاخص های سلامت کشور قبل و بعد از انقلاب گفت: مرگ و میر قبل از انقلاب ۱۲۰ در ۱۰۰۰ نفر بود و در مناطق فقیر نشین از هر ۱۰۰۰ کودک ۵۰۰ کودک بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه پیش از انقلاب میزان باسوادی 68 درصد برآورده شده بود، ‌گفت: شرایط به گونه‌ای بود که 60 درصد کودکان بعد از ورود به دوره دبستان امکان اتمام این دوره را نداشتند، همچنین شرایط ورود به دانشگاه بسیار مشکل بوده و 30 درصد امکان تحصیل پیدا می‌کردند.

محرومیت ایران با نفت در دوران پیش از انقلاب

وی با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب اوضاع اقتصادی به گونه‌ای بود که از هر 90 نفر یک خودروی شخصی داشت، اظهار کرد: اوضاع به گونه‌ای بود که ایران دارای نفت نسبت به سوریه بدون نفت از محرومیت بیشتری برخوردار بود.

مخبر به موضوع فرار مغزها اشاره و اظهار کرد: اکنون فرار مغزها را به اوضاع جمهوری اسلامی ارتباط می‌دهند اما پیش از این و طبق آ‌مارها تعداد پزشکان شاغل ایرانی در نیویورک از تعداد کل پزشکان شاغل در آمریکا بیشتر بود.

بیکاری بزرگترین مشکل ایران است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تأکید بر اینکه اکنون بزرگترین مشکل کشور بیکاری است، ‌تصریح کرد: کشوری با نعمات بالای خدادادی و بیش از 2700 کیلومتر دسترسی به دریا و دارا بودن منابع غنی نفت و گاز باید از نظر اشتغالزایی شرایط بهتری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در کشور هلند 85 میلیارد دلار درآمد از کشاورزی کسب می‌شود، گفت: این رقم بیش از مبلغ صادرات نفتی و غیرنفتی کشور ما برآورد شده است.

مخبر افزود: نیازمند یک بسیج عمومی و وحدت جدی برای ریشه کنی بیکاری در کشور هستیم چرا که با سیل عظیم نیروی جوان مواجهیم که می‌توانند مولد باشند.

اقتصاد کشور را به مردم واگذار کنیم

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره رفع مشکلات گفت: ایشان همواره می‌فرمایند که باید به مردم اعتماد کنیم و کارها را به آنها بسپاریم اما به این موضوع توجهی نمی‌شود در حالی که اگر اقتصاد را به دست مردم بدهیم قطعا مشکلات اقتصادی حل می‌شود همان طور که جنگ و اوضاع سیاسی را به مردم واگذار کردیم و مشکلات را حل کردند.

وی افزود: در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیش از 350 طرح داشتیم و آمادگی داریم تا هر بخش خصوصی که اعلام آمادگی کند بخشی از کارها را به آن واگذار کنیم در واقع هر جا که به مردم اعتماد کردیم کارها درست شده است.

مخبر بیان کرد: ‌پول زیادی دست مردم است که در میان آ‌نها اندک جلوه می‌کند اما به طور تجمیعی می‌تواند منشأ اثر باشد.

دشمن مردم را از آینده مأیوس می‌کند

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: اکنون محور اصلی کار دشمن ناامید کردن مردم از آینده و اشتغال است چرا که یأس نسبت به اشتغال که می‌تواند محور رفاه کشور باشد، مردم را از حرکت بازمی‌دارد.

وی تأکید کرد:‌ محور اصلی کار در ستاد اجرایی فرمان امام اشتغالزایی است و روزانه فرصت‌های شغلی ایجاد شده را کنترل می‌کنیم.

مخبر با اشاره به فعالیت‌هایی که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها دارند، تصریح کرد: در بنیاد برکت فعالیت‌های استارت‌آپی فاخری را راه‌اندازی کردیم که حتی آقای ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری آن را بسیار ارزشمند می‌دانند و می‌‌تواند نقطه عطفی در ایجاد کسب و کارهای نوپا باشد.

ایجاد 400 هزار شغل جدید برای جوانان

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ایجاد 400 هزار شغل جدید برای جوانان خبر داد و گفت: این فرآیند برای سرعت بخشیدن به توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته است و سعی داریم با چنین روندی مشکل بیکاری را در جامعه تا حد امکان کاهش دهیم.

کاشت حلزون برای کودکان مناطق محروم

وی با اشاره به طرح کاشت حلزون برای کودکان ناشنوای مناطق محروم گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای کاشت رایگان حلزون در کودکان ناشنوای مناطق محروم منعقد کردیم تا افرادی که استطاعت مالی ندارند، را کمک کنیم و به طور میانگین حدود 1000 کودک در کشور ناشنوا متولد می‌شوند که استطاعت مالی برای هزینه‌های عمل کاشت حلزون را ندارند، بنابراین تأمین اعتبار لازم برای این کار را تقبل کردیم، علاوه بر این موضوع طی ماه‌های گذشته 2000 جهیزیه متشکل از کالاهای با کیفیت ایرانی برای زوج‌های جوان در نظر گرفتیم، علاوه بر آن 150 هزار بسته لوازم‌التحریر داخلی را هفته گذشته به مدارس مناطق محروم ارسال کردیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی‌های بنیاد دو هدف عمده پیشبرد کارها و ترویج آن را دنبال می‌کنیم، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بجز حقوق کارکنان هیچ کار دیگری جز محرومیت زدایی را در دستور کار قرار نداده است و این اقدام از محل فروش دارایی‌های ستاد تأمین می‌شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: تمام دارایی‌های در نظر گرفته شده با هدف رفع محرومیت و حتی یک قران آن را برای سرمایه‌گذاری در فرآیندهای مختلف خرج نکردیم.

نامگذاری 25 مدرسه خوزستان به نام شهدای حادثه تروریستی

مخبر با اشاره به اقدام خبیثانه دشمن در حادثه تروریستی رژه اهواز گفت: ساخت 25 مدرسه را در خوزستان در دستور کار داریم که 20 مدرسه آن ساخته شده و 5 بنا در حال ساخت است که بنا داریم مدارسی که هنوز نامگذاری نشده‌اند به نام شهدای تروریستی اهواز نامگذاری کنیم.
وی تصریح کرد: این اقدام برای حفظ ارزش و اهمیت شهدای این حادثه در نظر گرفته می‌شود.

اعتبار 84 میلیارد تومانی برای ساخت مدارس برکت

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 110 مدرسه برکت در 21 استان کشور با 600 کلاس درس و 84 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد که این بخش کوچکی از فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

مخبر تصریح کرد: در ساخت و ساز مدارس و در دیگر اقدامات عمرانی استانداردهای لازم را لحاظ می‌کنیم تا کار را با بالاترین کیفیت در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار