صمدزاده گفت: وزارت بهداشت برای کاهش پوسیدگی دندان کودکان زیر ۶ سال برنامه هایی متنوع را طراحی کرده است.

برنامه‌های وزارت بهداشت برای کاهش پوسیدگی دندان کودکان زیر ۶ سالصمدزاده‌ معاون سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در سالهای گذشته پوسیدگی دندان در شاخص DMFD کودکان 12 ساله 2.9 صدم بوده که خوشبختانه پس از اجرای طرح تحول نظام‌ سلامت و با اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان این میزان  به 1.84 صدم کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروزه پوسیدگی دندان‌ نسبت به سال 91 کاهش چشمگیری داشته است و این مسئله نشان می‌دهد که میزان دندان‌های خراب گروه سنی 12 سال پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش داشته است.

معاون دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهار کرد: در گروه سنی 6 سال شاخص پوسیدگی دندان‌های شیری افزایش پیدا کرده است و شاخص‌ DMDF کودکان 6 سال 5.8 است. این بدان معنی است که هر فرزند 6 ساله نزدیک به 6 دندان پوسیده دارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دفتر سلامت وزارت بهداشت در جهت کاهش میزان پوسیدگی دندان‌های کودکان‌ 6 سال اجرای برنامه‌های آموزشی برای کودکان و حتی خانواده‌های آنها بوده است.

صمدزاده‌ اضافه کرد: طرح چکاب دندان در جهت پیشگیری از بروز پوسیدگی دندان‌های کودکان در همه خانه‌های بهداشت به وسیله مراقبان سلامت و کارشناسان این حوزه انجام می‌شود تا شاخص دندان‌های پوسیده گروه سنی 6 سال نیز کاهش پیدا کند.

وی یادآوری کرد: تا سال گذشته وزارت بهداشت هیچ خدمتی را برای گروه سنی زیر 6 سال در نظر نگرفته بود و همه فعالیت‌های ما در گروه سنی بین 6 تا 14 سال بود، از این رو  برای کاهش میزان پوسیدگی سن گروه هدفمان‌ را به زیر 6 سال کاهش داده‌ایم.

انتهای پیام/

کاهش پوسیدگی دندان کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار