بازدید سفیر استرالیا از واحدهای صنعتی استان قم

سفير استراليا با بيان اينكه حدود 100 هزار ايراني در كشور استراليا اقامت دارند، گفت: به دنبال توسعه روابط علمي و فرهنگی و اقتصادی با ايران هستيم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  یان بیگز سفير استراليادر دیدار با استاندار قم،  با اشاره به بازديدهای چندباره خود از استان قم از جمله واحدهای صنعتی استان افزود: اميدواريم بتوانيم در بخش های مختلف از جمله صنعت و تامين تجهيزات صنايع با استان قم همكاری داشته باشيم.

سفير استراليا با بيان اينكه حدود 100 هزار ايرانی در كشور استراليا اقامت دارند، افزود: به دنبال توسعه روابط علمی و فرهنگی و اقتصادی با ايران هستيم.
 
يان بيگز در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينكه همه ی كشورها در جامعه بين‌الملل به دنبال حفظ توافق هسته‌ای هستند گفت: بايستی راهكارهای توسعه روابط اقتصادی با ايران انديشيده شود.
 
وي با اشاره به فشارهاي خارجي به سردمداري ايالات متحده خصوصا در بخش‌هاي اقتصادی، مقاومت مردم ايران در برهه های مختلف از جمله جنگ تحميلی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد: جمعيت جوان ايران می توانند از اين فشارهای اقتصادی نيز با موفقيت بيرون بيايند.
سيد مهدي صادقي استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به سوابق استان قم در زمينه هاي مذهبی و فرهنگی اظهار کرد: استان قم مذهبي ترين استان كشور بوده و در انقلاب اسلامي نقش موثر ايفا كرده است.
 
استاندار قم با اشاره به ويژگی زائرپذيری استان قم و ميزبانی سالانه 3 ميليون گردشگر خارجی افزود: حدود 30 هزار نفر از اين گردشگران از كشور استراليا به قم سفر می كنند.
 
وي ظرفيت هاي اقتصادي استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: گردشگري و خدمات در رتبه ی نخست در اقتصاد استان بوده و پس از آن صنعت و كشاورزی، رتبه های بعدی سرمايه گذاری و اقتصاد قم را تشكيل مي دهند.
 
صادقي افزود: استان قم آماده جذب سرمايه گذاري خارجي و نيز افزايش مراودات فرهنگي و اقتصادي با كشور استرالياست و در اين زمينه همكاري هاي لازم صورت خواهند پذيرفت.
 
نماينده عالی دولت در استان در بخش ديگری از سخنان خود خروج يك طرفه ی آمريكايی ها از برجام كه يك توافقنامه بين المللی محسوب می شود را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت ايران تحريم های يك جانبه چند دهه ای و جنگ تحميلی را با موفقيت پشت سر گذاشته است و سردمداران آمريكا را نيز از كار خود پشيمان خواهند كرد.

انتهای پیام/ت

سفر 30هزار نفر گردشگر استرالیایی به استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار