شهردار مشهدگفت : طی یک ماه گذشته ١٥ بوستان در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط کم برخوردار افتتاح شده است و تلاشمان این است که فضا‌های سبز را در مناطق کم برخوردار شهر توسعه دهیم .

فضا‌های سبز را در مناطق کم برخوردار شهر توسعه می‌دهیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ قاسم تقی‌زاده خامسی  شهردار مشهد در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از٦ بوستان که با حضور اعضای شورای شهر و به صورت همزمان برگزار شد، گفت: مجموع فضای سبز در تملک شهرداری مشهد با وجود ٣ میلیون و٥٠٠ هزار نفر جمعیت ٤هزار و ٨٥١ هکتار و سرانه فضای سبز برای هر شهروند مشهدی 15/96مترمربع است که تا پایان سال به ١٦ متر افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به توسعه و افزایش ٢٥هزار مترمربعی فضای سبز و بوستان‌های شهر مشهد طی ٦ ماه گذشته افزود: با این وجود شهر مشهد هنوز به بوستان و فضای سبز نیازمند است که در این راستا پروژه‌های فضای سبز در نقاط مختلف شهر به ویژه مناطق کم برخوردار و مناطقی که سرانه فضای کمتری دارند در حال اجرا است.


شهردار مشهد با اشاره به اینکه ١٧ مرداد ماه وعده افتتاح هر هفته یک پروژه را داده بودیم، ادامه داد: از ١٧مرداد ماه تاکنون شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ١٥بوستان، ٥مسجد، یک مجموع ورزشی، توسعه و ساماندهی ایستگاه استقبال از زائر در غرب مشهد و گود کشتی با چوخه شهید بابانظر هستیم که این پروژه‌ها دو برابر آن چیزیست که وعده داده شده بود که این مسیر ادامه خواهد داشت.
تقی‌زاده خامسی ادامه داد: در حالی که اکنون عملیات پروژه مترو سایر کلانشهر‌های کشور تعطیل است، اما عملیات اجرایی خطوط مترو مشهد فعال و با وجود افزایش نرخ ارز تجهیزات مورد نیاز قطارشهری از جمله واگن‌ها و پله برقی‌ها خریداری و طی یک سال گذشته ١٢ میلیون یورو و ٣٤٥٠ میلیارد ریال برای اجرای خطوط مترو مشهد هزینه شده است.

وی در ادامه با تاکید بر ساماندهی و بازپیرایی ورودی‌های شهر مشهد گفت: متاسفانه ورودی بیشتر شهر‌های کشور وضعیت مناسبی ندارد در حالی که ورودی‌های شهر بسیار مهم است و اگر ساماندهی شود نشان دهنده نظم و انضباط یک شهر به مسافرانی که وارد شهر می‌شوند، است.

شهردار مشهد افزود: در همین راستا ورودی شهر مشهد از سمت قوچان با توسعه و بازپیرایی ایستگاه استقبال از زائر و ورودی مشهد از سمت فرودگاه با ایجاد فضای سبز ساماندهی شد، اما ورودی‌های مشهد از سمت کلات، سرخس و فریمان وضعیت مناسبی ندارند که ساماندهی این مبادی ورودی مشهد را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 

انتهای پیام // ف.م
 

مراسم افتتاح و بهره‌برداری از٦ بوستان در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.