عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: رئیس جمهور با قاطعیت بیشتری در مقابل آمریکا بایستد.

روحانی در مجمع سازمان ملل با قاطعیت مقابل آمریکا بایستدحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اولویت‌های رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روحانی باید به چند محور توجه کند،  اول اینکه نقش جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم و اینکه خود ایران قربانی تروریسم است باید در سخنرانی رئیس‌جمهور برجسته شود.

وی با اشاره به هجمه‌های نادرست رسانه‌ای علیه ایران تصریح کرد: ایران برخلاف کشور‌هایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند به طور جدی با تروریسم مقابله می‌کند، در نتیجه رئیس‌جمهور می‌تواند تلاش‌های صلح‌طلبانه ایران در منطقه و جهان را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند.

وی ادامه داد:  موضوع دومی که باید به آن پرداخته شود، آثار و تبعات خروج آمریکا از برجام و بدعهدی‌هایی است که موجب عدم اعتماد در جهان نسبت به قرارداد‌های بین المللی می‌شود.

ترقی به تبیین نقش آمریکا در بی ثبات سازی منطقه در حمایت از تروریست‌ها پرداخت و اظهار کرد: حمایت آمریکا و اروپایی‌ها از عوامل  از داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه تنها جنبه مالی ندارد بلکه پشتیبانی‌هایی از جمله فضای امن و تهیه کردن امکانات هم از جمله اقدامات رسانه‌ای است که حمایت‌های معنوی را از آنان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر توانمندی‌های دفاعی کشور خاطرنشان کرد: محور دیگر این مطالبات باید بحث دفاع از برنامه موشکی کشور باشد که این امکانات و تجهیزات موشکی در برابر تهدید‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی یک ضرورت و الزام اجتناب ناپذیر برای کشور است.

ترقی گفت: کسی حق ندارد ما را در رابطه از دفاع از کشور خودمان محدود کند. آن هم در شرایطی که بیشترین تهدید‌ها را در طی این ۴۰ سال از سوی آمریکا و اسرائیل و کشور‌هایی که مجهز به همه امکانات هسته‌ای و اتمی و تسلیحاتی هستند؛ داشتیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد نقض حقوق بشر توسط آمریکا اظهار کرد: محور دیگر این گفتگو باید افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و عربستان در یمن باشد که به دفاع از این مظلومین هم باید پرداخته شود.

ترقی خاطرنشان کرد: این گفتگو‌ها نیاز به قاطعیت بیشتر دارد و رئیس‌جمهور باید در مقابل دولت و کشوری که پایبند به تعهداتش نیست, محکم بایستد.

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار