نماینده ولی فقیه در سپاه گفت : برابر هجمه فرهنگی دشمن، بهترین عامل مصونیت بخش، فرهنگ دفاع مقدس است.

عامل مصونیت بخش در برابر هجمه فرهنگی دشمن، فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران امروز سه شنبه 3 مهرماه با حضور در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس  در جریان روند فعالیت‌ها و اقدامات مرکز در نشر آثار قرار گرفت.

حاجی صادقی بابیان اینکه دفاع مقدس تنها یک تاریخ و مقطعی از انقلاب نیست، بلکه همانند عاشورا یک فرهنگ است، گفت: باید در پی این سؤال باشیم که فرهنگ دفاع مقدس چه بود که آن شگفتی‌ها و مقاومت‌ها را خلق کرد و هنوز هم همگان معترف هستند که با وجود هزاران کتاب خاطرات شفاهی و غیرشفاهی، قادر به انعکاس آن فرهنگ مقدس نبوده اند.

وی با تاکید بر بهره گیری از  الزامات دفاع مقدس در عصر حاضر تصریح کرد: باید برای بعد از دفاع مقدس هم پیام داشته باشیم تا این فرهنگ عظیم بتواند جهت دهنده باشد و برای کشور تاثیری کاربردی داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با تاکید بر ضرورت بیان تاریخ شفاهی توسط فرماندهان دوران دفاع مقدس، اظهار کرد : تا زمانی که فرماندهانی از جنس دفاع مقدس هستند، باید از وجود آن‌ها بهره برد، همچنین باید در کنار کار سندی و مخزنی، باید کاربردی کردن اسناد را هم در نظر داشت

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: برابر هجمه فرهنگی دشمن، بهترین مصونیت بخش نیروهای ما، فرهنگ دفاع مقدس است، و در این راستا مرکز اسناد می‌تواند با فعالیت در حوزه دفاع مقدس، این فرهنگ مقدس را در جامعه ترویج و گسترش دهد. 

حاجی صادقی جبهه مقاومت را در ادامه دفاع مقدس توصیف و با تأکید بر ثبت دفاع مقدس در جبهه مقاومت، تصریح کرد: بخشی از دفاع مقدسی که ما داشتیم اکنون در سوریه است و نیاز است این‌ها  ثبت شوند ، به دلیل آنکه این کار بسیار بااهمیت است.

وی نگارش دافوس نظامی برگرفته از دفاع مقدس را الزامی برشمرد و گفت: تا زمانی که فرماندهان دوران دفاع مقدس ما با تجربیات ارزشمند و بی بدیل دوران حماسه و مقاومت  حضور دارند، باید از وجود آن‌ها برای نگارش دافوس نظامی بهره بگیریم .

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با بیان اینکه ناگفته‌های جنگ باید برای آیندگان حفظ شود ، خاطرنشان کرد: حفظ اسناد، کار بزرگ و ارزشمندی است و ضرورت دارد که این اسناد  باحوصله، استحکام و قوت، تهیه و نگهداری شوند ، به دلیل آنکه این اسناد برای آینده انقلاب اسلامی و نیز جلوگیری از خطرتحریف احتمالی لازم است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار