مدیر جهاد کشاورزی میانه گفت: زعفران در سطح ۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  رحیم زاده مدیر جهاد کشاورزی میانه در گفتگو با خبرنگاران گفت: کشت محصول زعفران در راستای اجرایی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات کم توقع از لحاظ نیاز آبی در دستور کار کارشناسان این مدیریت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: کارشناسان این شهرستان از ماه‌های پیش با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ترویج کشت زعفران را از ۴ سال پیش در این شهرستان آغاز کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی میانه یادآوری کرد: با توجه به اقلیم این شهرستان، حاصلخیزی خاک و عملکرد بسیار خوب در ۴ سال گذشته پیش بینی می‌شود در سال نخست کمتر از ۴ کیلوگرم در هر هکتار از مزارع زعفران برداشت شود.

رحیم زاده با بیان اینکه کشت زعفران در آینده به یکی از کشت‌های اصلی میانه تبدیل می‌شود، ادامه داد: پیاز زعفران بیش از هفت سال محصول می‌دهد و عمده عملکرد اقتصادی آن از سال چهارم به بعد است.

وی گفت: کشت پیاز زعفران از ۱۵ تیر آغاز و تا ۵ مهر ادامه می‌یابد و برداشت نیز ۴۰ روز پس از پایان کشت در اوایل آبان است.

رحیم زاده افزود: رقم پیاز مغزدار کشت شده در میانه مقاومت بیشتری در مقابل تنش‌ها، آفات و بیماری‌ها دارد و زعفران تولیدی از آن دارای عطر و طعم عالی و با کیفیت است.

وی گفت: با توجه به آغاز زمان کشت زعفران در میانه کشاورزان برای اخذ تسهیلات مورد نیاز به واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی میانه مراجعه کنند.

رحیم زاده افزود: حداکثر نیاز آبی این محصول سه بار در سال بوده و کشت این محصول در هر هکتار برای حدود ۳۰ نفر اشتغالزایی دائم و فصلی ایجاد می‌شود.

وی گفت: برای هر هکتار زمین حدود ۵/۳ تن پیاز لازم است که بهتر است از اقلیم‌های مشابه تهیه شود. 

 

انتهای پیام/ش

کشت زعفران در آینده به یکی از کشت‌های اصلی میانه تبدیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.