عضو شورای شهر تهران با اشاره به برنامه سوم که از سوی افشانی ارائه شد، گفت: قرار نیست همه مشکلات دنیا را در برنامه سوم شهر تهران حل کنیم.

نژادبهرام: قرار نیست همه مشکلات دنیا را در برنامه سوم شهر تهران حل کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جریان ارائه برنامه سوم توسعه شهری که صبح امروز توسط شهردار تهران به شورای شهر ارائه شد، هر یک از اعضا بعد از شنیدن سخنان افشانی نظرات خود را نسبت به آن بیان کردند.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با طرح این سوال که برنامه 5 ساله سوم مأموریت محور است یا هدف محور؟ گفت: ما قرار نیست همه مشکلات دنیا را در برنامه 5 ساله سوم حل کنیم بلکه باید در این زمینه هدف‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینه آیا  در این برنامه منابع مورد نظر برای اجرای سرفصل‌ها پیش بینی شده یا خیر اظهار کرد: انتظار داریم که شهردار تهران در خصوص این موارد پاسخگو باشد.

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر هم با اشاره به ابهامات اعضای شورا در خصوص لایحه برنامه سوم گفت: این لایحه باید در سایر کمیسیون‌های شورای بررسی شود و هر یک از اعضا هم می‌تواند نظرات و پیشنهادات خود را در کمیسیون‌ها بیان کند و در نهایت پس از اخذ نظرات و پیشنهادات، این لایحه در صحن شورا به تصویب خواهد رسید.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از اعضا خواهش می‌کنم در نقض برنامه سخن نگویند، خاطر نشان کرد: این برنامه چند هزار صفحه دارد  که انتظار داریم اعضا در کمیسیون‌های مربوطه آن را مطالعه کنند و لذا از همه اعضا خواهشمندم در راستای روحیه دادن به شهردار سخن بگویند.

در ادامه الهام فخاری عضو دیگر شورای شهر تهران توجه به سلامت اجتماعی و عدالت اجتماعی را از مواردی بر شمرد که باید در لایحه برنامه سوم به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله دوم شهرداری در حالی آغاز شد که سه سال از این برنامه در دوره مدیریت قبل گذشته بود، گفت: برنامه پنج ساله سوم شهرداری هم در سال 98 اجرا خواهد شد.

فخاری با بیان اینکه تغییر کاهش درآمدها در دو سال آخر برنامه پنج ساله دوم و همچنین تداوم هزینه‌های شهرداری مشکلاتی را برای مدیریت شهری  بوجود آورده بود، گفت: این مسائل باید در برنامه بعدی مورد توجه قرار گیرد زیرا که آزموده را آزمودن خطاست.

وی افزود: از مردم و رسانه‌ها انتظار داریم در خصوص برنامه 5 ساله سوم ارائه دهند. انتظار می‌رود در برنامه 5 ساله سوم نقش شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها بیشتر شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیوند برنامه 5 ساله سوم شهرداری با طرح تفصیلی و جامع از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: این وضعیت در حالی برنامه‌ریزی شده که ما با رکود مسکن در سال جاری و سال  آینده روبه رو خواهیم بود و لذا به پیامدهای آن‌ هم باید توجه شود.

در ادامه احمد مسجد جامعی عضو دیگر شورای شهر تهران ادبیات افشانی در ارائه لایحه برنامه 5 ساله سوم را بسیار مناسب خواند و گفت: شهر تهران در گذشته دو برنامه داشته که برنامه شهرداری تهران نخستین برنامه شهرداری در بین سایر کلانشهرها بوده است که اقدام به تدوین برنامه 5 ساله کرده است.

مسجد جامعی با اشاره به اجرای دو برنامه قبلی شهرداری گفت: در مجموعه شهرداری انتظار می‌رود که برای تهیه برنامه 5 ساله سوم گزارشی از برنامه دوم تهیه شود تا نکات آن مورد بازبینی قرار گیرد و بدانیم که در برنامه سوم به کدام احکام نیاز است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات قابل توجه در برنامه سوم نسبت دادن هویت طبیعی به هویت تاریخی و معماری بود، گفت: امیدوارم نسبت به اجرای این برنامه دقت فراوان شود زیرا که از نکات قابل توجه آن بوده است.

در پایان محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران خطاب به افشانی گفت: انشالله برنامه 5 ساله سوم شهرداری با حضور شما اجرا خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب ها: شهرداری تهران ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.