متخصص روانشناسی گفت: والدین هم باید این تغییرات را گام به گام با مدرسه هماهنگ باشند و در روزهای اول آغاز سال تحصیلی حساسیت بیش از حد نشان ندهند و این بدترین سم است.

حساسیت بیش از حد والدین در روزهای اول  سال تحصیلی سم است بستان متخصص روانشناسی  در گفتگو با  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: مدرسه یا هر محیط  آموزشی می تواند مسیر رشد یا تغییر در فرایند تکاملی کودک ایجاد کند بسیار مهم است.

 عضو هیات علمی دانشگاه  گفت:والدین هم باید  با این پایگاه  هماهنگ باشند و قبل از ورود به دوره اصلی آموزشی یعنی راهنمایی  باید زیر ساخت های هماهنگ  را ایجاد کنند.

 بستان افزود: نا هماهنگی  تربیت دو والد ابهام برانگیز است  و اگر بخواهیم  مدرسه را به این چشم نگاه کنیم  که فقط خواندن و نوشتن را یاد بگیرد این به تنهایی کفایت نمی کند و دانش اموز باید در مدرسه به عنوان  فرد اجتماعی   سوادی را یاد بگیرد   مشکلاتش را خودش حل کند  که بتواند در مراحل بعدی  موفق باشد  و کسب مهارت به رشد همه جانبه  کودک کمک می کند.


وی ادامه داد: والدین هم باید این تغییرات را گام به گام با  مدرسه هماهنگ باشند  و در روزهای اول حساسیت بیش از حد نشان ندهند  پذیرش این تغییرات در عادی سازی  بسیار مهم است   باید ایجاد حساسیت نکنیم و  انتظار بالایی از کودکان  در روز های اول  نداشته باشیم.

 بستان گفت: مقاومت پذیری کودکان در روزهای  اول آغاز مدرسه مانند تغییر ساعت خواب و غذا بسیار بالاست و سرگرمی های  مثل تلویزیون یا بازی ها را  نباید  یکباره حذف کنیم  و باید کودک  گام به گام  آمادگی پذیرش مدرسه را داشته باشد  والدین باید انعطاف  داشته باشند و توجه کنند که سلامت روان  مهم تر از کارنامه و نمرات بالاست .


 انتهای پیام/ز

سلامت روان کودکان از هر چیزی مهم تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.