بستان متخصص روانشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: مدرسه یا هر محیط آموزشی می تواند مسیر رشد یا تغییر در فرایند تکاملی کودک ایجاد کند بسیار مهم است.
عضو هیات علمی دانشگاه گفت:والدین هم باید با این پایگاه هماهنگ باشند و قبل از ورود به دوره اصلی آموزشی یعنی راهنمایی باید زیر ساخت های هماهنگ را ایجاد کنند.
بستان افزود: نا هماهنگی تربیت دو والد ابهام برانگیز است و اگر بخواهیم مدرسه را به این چشم نگاه کنیم که فقط خواندن و نوشتن را یاد بگیرد این به تنهایی کفایت نمی کند و دانش اموز باید در مدرسه به عنوان فرد اجتماعی سوادی را یاد بگیرد مشکلاتش را خودش حل کند که بتواند در مراحل بعدی موفق باشد و کسب مهارت به رشد همه جانبه کودک کمک می کند.
وی ادامه داد: والدین هم باید این تغییرات را گام به گام با مدرسه هماهنگ باشند و در روزهای اول حساسیت بیش از حد نشان ندهند پذیرش این تغییرات در عادی سازی بسیار مهم است باید ایجاد حساسیت نکنیم و انتظار بالایی از کودکان در روز های اول نداشته باشیم.
بستان گفت: مقاومت پذیری کودکان در روزهای اول آغاز مدرسه مانند تغییر ساعت خواب و غذا بسیار بالاست و سرگرمی های مثل تلویزیون یا بازی ها را نباید یکباره حذف کنیم و باید کودک گام به گام آمادگی پذیرش مدرسه را داشته باشد والدین باید انعطاف داشته باشند و توجه کنند که سلامت روان مهم تر از کارنامه و نمرات بالاست .
انتهای پیام/ز