مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: حجم معاملات بورس استان فارس، ۱۵۷ درصد افزایش یافت.

کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال و طی ۱۱۸ روز فعالیت ۲۰۷۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۷۱۷۷ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس معامله شد، گفت: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۶۰۸۲۹ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۹۵ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۵۷ درصد افزایش داشته است.

بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۳ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۷ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است؛ که در این مدت ۴۵۷۹ کد سهامداری جدید ایجاد شده است.

ترابیان ادامه داد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۳ شرکت می‌باشد که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۸ شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: در ۶ ماهه اخیر ۲۶ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۰۷۰ ۲۷۶ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۲۳۳۶ میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/ر

معاملات بورس منطقه‌ای فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.