نماینده شاهین شهر و میمه گفت: الحاق مشروط به کنوانسیون پالرمو بر اساس کنوانسیون وین امکان‌پذیر نیست و در نهایت شروط قابل اعمال نخواهد بود.

الحاق مشروط به کنوانسیون پالرمو بر اساس کنوانسیون وین امکان‌پذیر نیستبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، 3 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی اعاده شده از شورای نگهبان و با استناد به اصل4 قانون اساسی، گفت: شروطی که برای الحاق صورت می‌دهیم اصلاح قانون نیست بلکه الحاق به کنوانسیون پالرمو است.

وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز درباره این لایحه و لایحه پولشویی نظرات خود را هنگام بررسی به کمیسیون ارائه می‌کرد. بر اساس مواد 19 و 20 کنوانسیون وین نمی‌توانیم برای الحاق به کنوانسیون هیچ شرطی بگذاریم و در نهایت شروط قابل اعمال نخواهد بود.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به حاجی دلیگانی گفت: بر اساس کنوانسیون وین می‌توانیم با حق تحفظ به کنوانسیون ملحق شویم و در این مسیر اگر کشوری شروط ما را نپذیرفت می‌تواند در آن خصوص با ما همکاری نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار