انفجار ساختمان دو طبقه در شهرک شریعتی/ 3 تن از میان شعله‌های آتش نجات یافتندسخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از انفجار ساختمان مسکونی دو طبقه در شهرک شریعتی خبر داد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ساعت 02:24 بامداد امروز(سه‌شنبه) حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در شهرک شریعتی، خیابان ماهان به سامانه 125 سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد که سریعا 2 ایستگاه با امکانات کامل به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی افزود: محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی حدودا به وسعت 100 متر بود که در طبقه همکف این ساختمان انفجار شدیدی رخ داده و منجر به آتش سوزی شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند، تقریبا دو اتاق این منزل در طبقه همکف در اثر شدت انفجار تخریب شده بود و لوازم داخل منزل و اتاق‌ها شعله ور شده بودند و آتش به سرعت در حال سرایت به بخش‌های دیگر منزل و طبقه بالایی بود و دود زیادی نیز ساختمان را در بر گرفته بود.

ملکی تصریح کرد: بر اثر صدای انفجار تعداد زیادی از همسایه‌ها به سطح خیابان و محل حادثه آمده بودند و آتش نشانان در لحظات اولیه اطلاع حاصل کردند که کسانی در داخل ساختمان هستند که بلافاصله عملیات خاموش کردن آتش و جستجو برای یافتن افراد را همزمان آغاز کردند و در همان لحظات اولیه موفق شدند یک مرد حدودا 40 ساله را که در همان قسمت ساختمان که انفجار رخ داده بود از محل خارج کنند که از ناحیه دست‌ها و صورت دچار سوختگی شده بود و برای درمان به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

وی افزود: همچنین در طبقه بالایی ساختمان یک مرد 60 و یک زن 70 ساله حضور داشتند که با کمک آتش نشانان از ساختمان به سلامت خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: با تلاش نیروهای آتش نشانی آتش خاموش و محل ایمن سازی شد.

ملکی تصریح کرد: یک دستگاه خودرو 207 که در حیاط ساختمان و یک دستگاه خودرو شورلت که در مقابل ساختمان در خیابان پارک شده بودند بر اثر پرت شدن شیشه و در و پنجره های شکسته و بخش‌های بتنی دیوار که بر اثر انفجار تخریب و به سطح خیابان و حیاط ساختمان ریخته شده بود، این دو دستگاه خودرو هم خسارت دیده بودند.

وی افزود: با حضور کارشناسان آتش نشانی و با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که نشت گاز شهری از یکی از وسایل و ایجاد شدن شعله‌ و جرقه ناگهانی باعث بروز این حادثه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار