تفاهم نامه مشترکی فی ما بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد به منظور احداث ١٠ ایستگاه جدید شتابنگاری زلزله در مشهد منعقد شد.

تفاهم نامه‌ای به منظور احداث ١٠ ایستگاه جدید شتابنگاری زلزله درمشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مهردوست سرپرست دفتر منطقه‌ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: باتوجه به نهایی شدن فرایند تدقیق نقشه گسل‌های شهر مشهد، بر لزوم به کار گیری و راه اندازی سیستم‌های هشدار و پاسخ سریع زلزله برای کلان شهر‌های کشور و بویژه مشهد در راستای اعمال بهینه و ارتقاء مدیریت بحران کشور باید تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و نصب دستگاه‌های شتاب نگار تاثیر زیادی در ایجاد سیستم هشدار زلزله و همچنین برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب در هنگام وقوع زلزله دارد، افزود: شتاب نگار‌ها و ثبت جنبش نیرومند زمین در زمان وقوع زلزله در مهندسی زلزله و زلزله شناسی کاربرد بسیاری دارد، زیرا بدون داشتن این اطلاعات نمی‌توان طراحی و برنامه‌ریزی دقیقی برای ساختمان‌های مقاوم در مقابل زلزله انجام داد.

 سرپرست دفتر منطقه‌ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۲ شتاب نگار در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد تنها دو مورد در دانشگاه فردوسی و اداره کل راه و شهرسازی فعال هستند، تصریح کرد: ایجاد ۱۰ ایستگاه شتاب نگار در مشهد فازاول راه‌اندازی یک سیستم هشدار سریع و در واقع یکی از مصادیق شهر هوشمند است.

وی افزود: بر پایه اطلاعات ثبت شده توسط این ایستگاه‌ها در آینده می‌توان دو سامانه هوشمند هشدار دهنده دیگر را نیز فعال کرد.

انتهای پیام//ف.ح
برچسب ها: زلزله ، وزارت راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.