رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهابادگفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از ۵۸ هزار گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

علیزاده رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت: دراین شهرستان مراکز خرید تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی تا دوم مهر حدود ۵۸ هزار و پانصد تن گندم رابه صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده اند وکار خرید همچنان ادامه دارد.

وی در زمینه نحوه توزیع بذر اصلاح شده بین گندمکاران گفت: یک مرکز فرآوری بذر به تازگی در مهاباد راه اندازی شده که توانسته بخش زیادی از نیاز کشاورزان را در زمینه بذر اصلاح شده وبذر مادرتامین کند.

علیزاده افزود: امسال قیمت مصوبه برای بذر گواهی شده گندم آبی به ازای هر کیلو ۱۹۵۰ تومان و ارقام دیمی ۱۷۵۰ تومان به کشاورزان می‌فروشند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از بذر اصلاح شده گندم همراه با رعایت اصول فنی در مراحل کاشت و داشت و برداشت سبب افزایش تولید می‌شود ادامه داد: طبق توصیه‌های کارشناسان در مرحله کاشت در هر هکتار زمین آبی ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلو ودر زمین دیم ۱۳۵ تا ۱۶۵ کیلو بذر باید استفاده شود زمان مناسب کاشت هم ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان است.

انتهای پیام / س خ

خرید گندم از کشاورزان در مهاباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.