کارشناس مسئول پایش محیط زیست استان کرمانشاه نیز آتش زدن کاه و کلش را منجر به هدر رفت کربن در اتمسفر و آلودگی هوا و همچنین باعث از بین رفتن میکروباکتری های خاک زی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه جمال رحمانی کارشناس مسئول پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : آتش بقایای گیاهی منجر به از بین رفتن زنجیره غذایی موجودات زنده و میکروباکتری های خاک می شود و حیات محیط زیست را به خطر می اندازد.

وی گفت : با از بین رفتن زنجیره غذایی میکروارگانیزم ها خاک زی که در لایه یبوسفر خاک هستند (مواد آلی موجود در بقایای گیاهی) در نتیجه فعالیت میکروارگانیزم ها خاک زی متوقف و هیچ عنصر غذایی جذب محصولات نمی شود و دیگر خاک برای رشد گیاهان و محصولات مناسب نخواهد بود.

وی همچنین افزود: کشاورزان برای جبران فعالیت میکروارگانیزم های خاک زی از کودهای شیمیایی بیشتری استفاده می کنند و در نتیجه آلودگی های بیشتر زیست محیطی وارد خاک می کنند.

مسئول پایش محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه آتش زدن کاه و کلش را باعث سفت شدن خاک و عدم نفوذپذیری آب در خاک، عدم تبادل اکسیژن که در نتیجه کاهش رشد گیاه و از بین رفتن خاک و هوا دانست.

رحمانی، آتش زدن مزارع را غیرقانونی و قابل پیگیری دانست و گفت: آتش زدن مزارع نیز مانند منابع طبیعی و معادن دارای آثار تخریبی محیط زیستی فراوان است و طبق قانون آتش زدن مزارع غیرقانونی و مسببان آن باید پیگیرد قانونی شوند.

 

 

انتهای پیام/د

از بین رفتن زنجیره غذایی میکروارگانیزم ها خاک زی

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.