گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در حملات هوایی نیرو‌های (به اصطلاح) ائتلاف تحت امر آمریکا به مواضع داعش در سوریه طی چهار سال اخیر بیش از سه هزار غیرنظامی کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که یک گروه مخالف سوری مستقر در انگلیس است اعلام کرد در حملات هوایی نیرو‌های (به اصطلاح) ائتلاف تحت امر آمریکا به مواضع داعش در سوریه طی چهار سال اخیر، بیش از سه هزار غیرنظامی کشته شده اند.

به اصطلاح ائتلاف تحت امر آمریکا تعداد غیرنظامیان کشته شده در سوریه و عراق را بیش از هزار نفر اعلام کرده است.

ائتلاف آمریکایی سال ۲۰۱۴ بمباران مواضع داعش را در عراق پس از آن آغاز کرد که این گروه تروریستی مناطقی از خاک عراق و سوریه را به اشغال خود درآورد. این به اصطلاح ائتلاف دامنه حملات خود را گسترش داد و ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۱۴ حمله به مواضع داعش را در سوریه آغاز کرد.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد ائتلاف تحت امر آمریکا از آن زمان تاکنون سه هزار و ۳۳۱ غیرنظامی را در سوریه کشته است.

رامی عبدالرحمن، رئیس این گروه گفت: در بین کشته شدگان ۸۲۶ کودک و ۶۱۵ زن دیده می‌شوند.

این در حالی است که نیرو‌های ائتلاف ادعا می‌کنند همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان به کار می‌گیرند.

ائتلاف آمریکایی در آخرین گزارش خود درباره تلفات غیر نظامیان که ماه گذشته منتشر شد اعلام کرد تا سی ام ژوئیه سال ۲۰۱۸ هزار و ۶۱ غیرنظامی بر اثر حملات این ائتلاف در عراق و سوریه کشته شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار