نخست‌وزیر انگلیس در گفتگو با شبکه سی‌. بی. اس، علی‌رغم تأکید بر حفظ برجام مدعی شد باید به دیگر جنبه‌های رفتار ایران پرداخته شود.

اذعان ترزا مِی: ایران به تعهدات خود در قبال برجام پایبند است/درباره جنبه‌های دیگر رفتار ایران با آمریکا هم‌نظر هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترزا مِی، نخست وزیر انگلیس، در گفتگو با برنامه «رو در روی ملت» شبکه تلویزیونی سی. بی. اس. آمریکا، اذعان کرد جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند است؛ توافقی که آمریکا اردیبهشت ماه سال جاری، به طور یکجانبه از آن خارج شد.

نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: معتقدیم که این توافق باشد حفظ شود. دیگر طرف های امضاکننده برجام نیز معتقد هستند که این توافق باید حفظ شود. با این حال، ترزا مِی در رویکردی همسو با آمریکا مدعی شد: «ما با آمریکا درباره اینکه جنبه های دیگری از رفتارهای ایران وجود دارد که باید به آنها بپردازیم، هم‌عقیده هستیم. موضوع موشک های بالستیک و چگونگی رفتار ایران در منطقه که با هدف بی ثبات کردن خاورمیانه است؛ اینها موضوعاتی هستند که باید به آنها پرداخته شود». نخست وزیر انگلیس در ادامه افزود: اما همچنین می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که توافق هسته‌ای حفظ شود تا از دستیابی آنها (ایرانی ها) به سلاح اتمی جلوگیری کند.

تنش های میران آمریکا و ایران در ماه های اخیر، پس از آنکه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این کشور را به طور یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج کرد، افزایش یافته است. این توافق سال 2015 میلادی، در دوران ریاست جمهوری اوباما به امضای ایران و شش قدرت جهانی رسید. آمریکا از زمان خروج از این توافق تحریم های این کشور علیه ایران را که پس از امضای برجام لغو شده بود، بازگردانده است. واشنگتن همچنین به دیگر کشورها –از جمله انگلیس– هشدار داده است در صورت ادامه روابط تجاری با ایران با تحریم های آمریکا مواجه خواهند شد.

آمریکا در حالی از برجام خارج شد که دیگر امضاکنندگان این توافق شامل ایران، انگلیس، فرانسه، آلمان، اتحادیه اروپا و روسیه،کماکان بر حفظ آن تأکید می‌کنند.

انتهای پیام/

اظهارات نخست‌وزیر انگلیس درباره برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار