آستان امامزاده پنج تن لویزان یکی از اماکن مقدسی است که در دو ماه محرم و صفر میزبان عزاداران حسینی است.

آستان امامزاده پنج تن لویزان میزبان عزاداران حسینی تا پایان ماه صفرحجت الاسلام صادقی مدیر اداره اوقاف شمال‌شرق تهران در مورد برنامه های دهه اول محرم آن منطقه در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: در این منطقه طبق سیاست های کلی سازمان اوقاف و امور خیریه در آستان دو امامزاده پنج تن و امامزاده عبدالله همه‌سین برنامه های دهه اول با نظم خاصی برگزار شد.

وی در ادامه گفت:برنامه های عزاداری در این دو امامزاده بعد از نماز مغرب و عشا انجام می شد و شامل سخنرانی و مداحی بود.

وی در ادامه به موضوع اطعام و بودجه این کار پرداخت و افزود: پرداخت تمام هزینه های مربوط به اطعام عزاداران از محل اجرای نیات واقفین پرداخت می شود و به هیچ عنوان از پول هایی که مردم در داخل ضریح می ریزند برای این کار استفاده نمی شود.به دلیل اینکه نیت آن کار فرق می کند و باید صرف ساخت و ساز و امور فرهنگی آن امامزاده شود.این موضوع بسیار مهمی است باید به آن توجه فراوان شود و نباید در آن شائبه ای ایجاد شود.

صادقی در ادامه گفت: هرشب در هر کدام از دو امامزاده ها نزدیک به هزار غذا میان عزاداران سید و سالار شهیدان تقسیم می شد و به لطف خدا مردم در عزای امام حسین(ع) مثل هر سال با شور خاصی شرکت می کنند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: تا پایان ماه صفر برنامه سخنرانی و مداحی در آستان دو امامزاده پنج تن و امامزاده عبدالله همه‌سین برقرار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار