عضو کمیسیون برنامه و بودجه از برگزاری نشستی با حضور مدیر کل بانک مرکزی برای بررسی بدهی دولت به بانک‌ها و بخش خصوصی طی فردا خبر داد.

بانک مرکزی آمار دقیقی از بدهی دولت به بانک‌ها ندارد/ فردا جلسه‌ای برای بررسی بدهی دولت به بخش خصوصی و بانک‌ها برگزار می‌شودشهباز حسن‌پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: موضوع بدهی دولت به بانک‌ها، سازمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی شد.

وی ادامه داد: دولت و بانک مرکزی آمار دقیقی از بدهی دولت به بانک‌ها را در اختیار ندارند در صورتی که بر اساس قانون باید این بدهی‌ها به بانک‌ها تهاتر می‌شد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس اظهار کرد: دولت پیشنهاد داده بود که 40 هزار میلیارد تومان بدهی بانک مسکن تهاتر شود اما بانک مسکن به دلیل اینکه این مبلغ را با سود 4 درصد پرداخت کرده بود این موضوع را قبول نکرد و کمیسیون برنامه‌ را هم این موضوع را تایید نکرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: بر این اساس قرار است فردا با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه و همتی مدیر کل بانک مرکزی موضوع کل بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، تامین اجتماعی و بانک‌ها بررسی شود.

وی افزود: 50 درصد این تهاتر باید با اولویت باید به بخش خصوصی واقعی بعد از به سازمان تامین اجتماعی و سپس به بانک‌ها پرداخت شود.

حسن‌پور اظهار کرد: نوبخت در این نشست نسبت به عدم همکاری بانک مرکزی و عدم پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به صورت تهاتر گله‌مند بود و اعلام کرد که با گذشت شش ماه از آغاز سال هنوز بانک مرکزی هیچ اقدامی در این مورد انجام نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار