امدادگری، ساختن کوکتل مولوتف، خیاطی، آشپزی و تدارک غذا، شستن لباس رزمندگان تنها بخشی از اقداماتی بود که به دست زنان در جبهه‌ها انجام می‌شد.

از امدادگری تا ساخت کوکتل مولوتف توسط زنان در جبهه‌های+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضور زنان در عرصه‌های مختلف افتخارآفرینی در کشور و به وبژه در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از آن دست موضوعاتی است که خاطرات و حماسه‌های ماندگار و بی‌بدیلی را به خود اختصاص داده است.

از میان صدها زن شجاعی که در جبهه‌های نبرد علیه بعثی‌ها، یاری‌گر و امدادرسان رزمندگان بودند، می‌توان الگوهای نمونه و برجسته‌ای را به دختران و زنان کشور معرفی کرد و میراث گرانقدر شجاعت و جسارت زنان ایرانی را برای نسل‌های آینده به ثبت رساند.

دختران و زنان دوشادوش مردان در دفاع مقدس در پشت جبهه‌ و حتی در مواردی در خط مقدم جبهه حضور می‌یافتند و امور مهمی چون امدادگری از جمله کارهایی بود که در چبهه‎های جنگ تحمیلی بر عهده بانوان بود و به خوبی در آن ایفای نقش می‌کردند.

دیدن صحته‌های تلخ و دردناک مجروحیت زرمندگان و رسیدگی به مجروحان با وجود جراحات فراوان و عمیق از جمله صحنه‌های فراموش نشدنی و کم نظیر دوران جنگ تحمیلی بود که زنان در آن روزها با شجاعت و دلسوزی فراوان به انجام آن مشغول بودند.

ساختن کوکتل مولوتف، خیاطی، آشپزی و تدارک غذا برای نیروهای حاضر در جبهه، شستن لباس رزمندگان و مواردی از این دست، از دیگر اقداماتی بود که به دست زنان غیور و شجاع ایران اسلامی انجام می‌شد.

پشتیبانی و حمایت معنوی زنان از کودکان، رزمندگان و روحیه دادن به سایرین در دوران دفاع مقدس که همه افراد به نحوی تحت فشار بودند، بخش دیگری از حضور افتخارآمیز زنان در دفاع مقدس را در برمی‌گیرد و مطالعه و بازخوانی کتب مربوط به حضور زنان در جبهه‌های دفاع مقدس شاید تنها بتواند بخشی از حماسه آفرینی زنان را به تصویر بکشد و خاطرات تلخ و شیرین روزهای جنگ تحمیلی را دوباره تداعی کند.

بخش گسترده‌ای از روایت آن‌ها که از نزدیک شاهد ماجرای حقیقی حملات وحشیانه بعثی‌ها که با هم‌پیمانی سی و چند کشور دنیا به جنگ ایران آمده بودند و همچنین بازخوانی خاطرات جانبازان به عنوان شهدای زنده از اتفاقاتی که در جبهه‌های جنگ رخ می‌داد به حضور زنان و دختران در بخش پشتیبانی مادی و معنوی اختصاص دارد و این موضوع  نیز به مفهوم حضور همیشه موثر زنان و بانوان اشاره می‌کند.

در ادامه فیلمی از جزئیات حضور زنان در جبهه‌های جنگ تحمیلی مشاهده می‌کنید که تنها گوشه کوچکی از حضور زندگی‌بخش و امیدآفرین زنان در میان رزمندگان را به تصویر کشیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.