دولت جمهوری اسلامی افغانستان با صدور بیانیه ای مطبوعاتی حمله تروریستی در شهر اهواز مرکز استان خوزستان ایران را که موجب قربانی شدن شماری از شهروندان شد محکوم کرد.

دولت افغانستان حمله تروریستی اهواز را محکوم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت جمهوری اسلامی افغانستان با صدور بیانیه ای مطبوعاتی حمله تروریستی در شهر اهواز مرکز استان خوزستان ایران را که موجب قربانی شدن شماری از شهروندان شد محکوم کرد.

در این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد آمده است: حکومت و مردم افغانستان سال‌هاست که در راه مبارزه با تروریسم، قربانی‌های فراوانی داده‌اند و ‌اکنون نیز نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور در خط نخست نبرد با این پدیدۀ شوم قرار دارند.

در ادامه گفته شده که حکومت افغانستان بر این باور است که تروریسم پدیدای منطقه ای و جهانی است و نیاز به همکاری مشترک همه کشورها در مبارزه بدون تفکیک علیه آن است و این نوع همکاری می‌تواند اثر مبارزه با تروریسم را مضاعف سازد.

در انتهای بیاینه هم آمده که دولت افغانستان معتقد است که تروریسم مرز نمی‌شناسد و دشمن همه بشریت است، زیرا شهروندان همه کشورها را در هر کجا هدف قرار می‌دهد و به همین دلیل وقت آن رسیده ‌است تا با اجماع همگانی علیه این پدیده مقابله و مبارزه صادقانه و جدی صورت گیرد.

صبح روز گذشته رژه نیروهای مسلح در اهواز مورد حمله تروریستی قرار گرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 70 تن شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.