گفت: زمزمه‌هایی از کاهش نقش بن سلمان در راس قدرت شنیده می‌شود، چه بسا او در آینده نقش اصلی برای تصاحب قدرت نباشد و کم کم ازقدرت کنار گذاشته شود.

زمزمه‌ کاهش نقش بن سلمان/ چه بسا محمد بن سلمان از قدرت کنار گذاشته شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛احمد دستمالچیان سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن، با اشاره به بروز اختلافات در حلقه درونی خاندان سلطنتی و نقش محاسبات نادرست بن سلمان در این درگیری‌ها اظهار داشت: اختلافات و تنش‌های متعددی بین لایه‌های مختلف دربار، نخبگان و مردم عربستان وجود دارد؛ این تنش‌ها تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انجام تغییرات در داخل جامعه بسته عربستان، امر ساده‌ای نیست، افزود: پادشاه عربستان اخیرا نقش و قدرت محمد بن سلمان را محدودتر کرده، زیرا اقداماتش جامعه عربستان را با التهابات فراوانی روبرو کرده است.

سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن تصریح کرد: حراج آرامکو یا به‌عبارتی واگذاری آن به بخش خصوصی، یک طرح بلند پروازانه بود که محمد بن سلمان می‌خواست با مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه این کشور به غربی‌ها، به سمت مدرن کردن اقتصاد عربستان پیش برود.

دستمالچیان یادآور شد: عربستان در حال حاضر، چه از نظر اجتماعی و چه از بعد اقتصادی، گنجایش توسعه ندارد و اگر به توسعه بی‌تناسب خود ادامه دهد با تضاد‌ها و تنش‌های زیادی روبرو می‌شود؛ لذا هم اکنون دامنه اختیارات و نقش بن سلمان در اداره امور کشور بسیار محدود شده است. همچنین طرح‌های بلند پروازانه‌ای که می‌خواست با کمک مستشاران آمریکایی انجام دهد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: زمزمه‌هایی از کاهش نقش بن سلمان در راس قدرت شنیده می‌شود، چه بسا او در آینده نقش اصلی برای تصاحب قدرت نباشد و کم کم ازقدرت کنار گذاشته شود.


بیشتربخوانید:افشاگر مسائل خاندان سعودی: بن سلمان از ترس جانش بیشتر وقت خود را در کشتی‌اش در دریا سپری می‌کند 


سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن درباره تاثیر تصمیمات بن سلمان در رابطه با ایران نیز عنوان کرد: رابطه ایران و عربستان با جاه طلبی‌های بن سلمان به محاق رفت. بن سلمان با یک قمار باخت – باخت برای تضعیف ایران به سمت رژیم صهیونیستی رفت در حالیکه هم اکنون خودش بازنده این قمار است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

زمزمه‌ کاهش نقش بن سلمان/ چه بسا محمد بن سلمان از قدرت کنار گذاشته شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.