رئیس جمهور دقایقی پیش برای شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

روحانی تهران را به مقصد نیویورک ترک کردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حسن روحانی با حضور ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و نیز حضور جمعی از معاونین و وزیران کابینه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد .

رئیس جمهور پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران اهداف سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را تشریح کرد.

روحانی برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، سخنرانی دیگری نیز در اجلاس صلح برای بزرگداشت نلسون ماندلا در صحن عمومی سازمان ملل خواهد داشت.

همچنین جلسه با مدیران ارشد و نخبگان رسانه ای حاضر در نیویورک، نشست با جمعی از نخبگان سیاست خارجی و نیز دیدار با تعدادی از رهبران جوامع اسلامی در آمریکا از دیگر برنامه های رئیس جمهور در این سفر اعلام شده است.

روحانی همچنین در زمان حضور در نیویورک مصاحبه با برخی رسانه های بین المللی و نیز برگزاری کنفرانس خبری عمومی و دیدار و گفتگو با برخی سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی، دبیرکل سازمان ملل و نیز برخی روسای سازمانهای بین المللی را در برنامه های خود خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
خدا آمریکا را نابود کنه
آخرین اخبار