برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع پشت پرده حوادث تروریستی اهواز پخش شد.

ردپای رژیم صهیونیستی در حادثه تروریستی اهواز دیده می‌شود/ حامیان تروریست ها منتظر سیلی محکم باشندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پشت پرده حوادث تروریستی اهواز موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب شنبه 31  شهریورماه بود که با حضور سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه و احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  برگزار شد.

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح  در گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین جزئیات حادثه تروریستی اهواز گفت: تروریست‌ها وقتی از مقابله چهره به چهره با نظام  درمانده می‌شوند، با انتخاب محدوده ای که مردم بیگناه هستند به نظام ضربه می‌زنند.

وی ادامه داد: برخی از منافقین و ضد انقلاب ها از فرصت استفاده کرده و تلاش می کنند تا موضوع را به داخل کشور ربط دهند، مردم نباید به اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شود اعتماد کنند. در حقیقت همه این حوادت کار گروه‌های تروریستی بوده است.

شکارچی افزود: همه این اقدامات از سوی کشورهایی مانند آمریکا و عربستان سازماندهی می‌شوند و تروریست ها در پوشش مردمی و آن هم از محل پارکی که در پشت جایگاه قرار داشته وارد شده‌ و مردم بی دفاع را هدف قرار دادند.

وی گفت: آنها نمی توانستند با سلاح وارد شوند، قطعا آنها از قبل برای این اقدام خصمانه برنامه ریزی کرده اند. ردپای رژیم صهیونیستی هم در این حادثه دیده می‌شود، اما حامیان تروریست ها منتظر سیلی محکم باشند، زیرا ایران به زودی پاسخ آنها را خواهد داد.

احمد امیر آبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه درباره هدف تروریست ها از انتخاب مراسم رژه با حضور مردم برای این عملیات، گفت: اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم که اتفاقات مهمی در منطقه افتاد. در سالیان گذشته اینها داعش را به وجود آورند که به نوعی با اشغال سوریه بتوانند وارد عراق شده و سپس با کمک ارتش سوریه و عراق که به دست می‌گیرند ضربه‌ای به انقلاب اسلامی و ملت ایران بزنند که موفق نشدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ناکامی تروریست ها در مورد ایران بیان کرد: نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی ایران به صورت مستشاری به کمک دولت عراق و سوریه رفتند و اینها نتوانستند نقشه خود را پیاده کنند. این حقیقت بر همه روشن است که داعش و به وجودآورنده آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه چون عربستان و امارات شکست خوردند.

وی افزود: این کشورها برای ناآرام کردن منطقه، چند طرح را مدنظر قرار دادند؛ مثلا در لبنان ماجرای نخست وزیری و پیروزی حزب الله و طرفدارانش در انتخابات، به راه اندازی انتخابات اقلیم کردستان با هدف ورود تروریست ها به خاک ایران و یا داستان کودتای علی عبدالله صالح که در همه این موارد ناکام ماندند. دشمنان همه این شکست‌ها را به نوعی از چشم ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی می دانند.

امیرآبادی تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی نمی‌توانند شاهد اقتدار کشورمان در منطقه باشند که چگونه مقتدرانه با تروریست ها مبارزه کرده و به کشورهای منطقه در این خصوص یاری می‌رساند و همچنین خود کشور امنی است. آنها بسیار تلاش کردند تا ایران را ناامن کنند، اما نیروهای مسلح مقتدر، مردمی، منسجم و رهبری که تدابیر بسیار خوبی می‌اندیشد را داریم، بنابراین آنها انگیزه زیادی برای حمله امروز داشتند.

وی با بیان اینکه اقدام امروز تروریست ها در اهواز، حرکتی کور بود گفت: کار امروز تروریست ها ارزش عملیاتی نداشت چون به رگبار بستند و چندان هدف دار وارد نشدند. با توجه به شواهد به نظر می‌رسد پشتیبان اینها برخی از حکومت های منطقه و همچنین رژیم صهیونیستی بوده است. قابل ذکر است که اسامی و عناوینی که در این مورد از تروریست ها منتشر شده، عضو داعش بودند و اقوام آنها در سوریه به هلاکت رسیدند.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی مهمان دیگر گفت‌گوی امشب، درباره اینکه این اقدام تروریستی از لحاظ امنیتی و نظامی چه تاثیری می تواند داشته باشد، اظهار کرد: در واقع آمریکایی‌ها پشت صحنه حادثه تروریستی امروز در اهواز بودند که البته قابل اثبات است. پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده و رئیس سابق سازمان تروریستی سیا و جان بولتون مشاور امنیتی ترامپ، رسما در بهار امسال اعلام کردند که ایران تابستان داغی را خواهد داشت.

زارعی تصریح کرد: در تعبیری که این دو فرد از تابستان داغ ارائه می‌کردند، یک حرکت پرتنش داخلی در شهرهای ایران به شکلی که جمهوری اسلامی را دچار از هم گسیختگی کند و یک موج پرفشار اجتماعی علیه حکومت شکل بگیرد. 31 شهریور آخرین روز همان تابستان داغی است که مدنظر آنها بود که هیچ خبری هم نشد. بنابریان این کمترین کاری است که می‌شود انجام داد برای اینکه این تابستان داغ به نوعی در سابقه ذهنی قرار بگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: به نظر من خود این مسئله آشکار می‌کند که چه کسی حادثه تروریستی اهواز را طراحی و مدیریت کرده ، کمااینکه اظهاراتی که عبدالله مشاور ولیعهد امارات مطرح کرده مبنی بر مورد هجوم قرار دادن عمق ایران، نشانه ای بر تشدید این مسئله است؛ البته امارات بسیار حقیرتر از آن است که بتواند چنین داعیه ای داشته باشد.

وی افزود: اظهارات عبدالله ما را به سوی منبع اصلی یعنی آمریکا سوق می‌دهد و می‌گوید این همان تابستان داغ است. در واقع آنچه امروز اتفاق افتاد یک حادثه تروریستی بود که اولا در تمام دنیا محکوم است و در هیچ کجای دنیا حادثه تروریستی این چنینی نشان از قدرت نیست.

زارعی تاکید کرد: عملیات کور تروریستی امروز، یک نکته را به ما یادآوری می‌کند و آن اینکه امنیتی که در ایران است، طبق اذعان آمریکایی‌ها در منطقه ممتاز بوده و هست و امنیتی درون زاست و نه وابسته به بیرون؛ بنابراین با توجه به چنین اعترافی در عرض این یک سالی که گذشت چه اتفاقی در منطقه با محوریت جمهوری اسلامی در حوزه امنیت افتاده که علاوه بر ایران امنیت کشورهای همسایه چون عراق و سوریه و لبنان هم تامین است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امنیت ایران بر تمام سیستم‌های امنیتی برتری دارد، یعنی امنیتی کم هزینه و پرفایده‌ای که در منطقه رو به گسترش بوده و هدف تروریست ها با حمایت آمریکا کم ارزش نشان دادن این امنیت است و افراد فهیم متوجه اهمیت و ارزش این امنیت هستند.

مسلم معین کارشناس رسانه با اشاره به اینکه هشتگ اهواز با توجه به اینکه خط مشارکت خبری بود، بولد شد گفت: توسط کاربران شبکه های اجتماعی تصاویر دفاع نیروهای سپاه و ارتش در کنار هم به نمایش گذاشته شد، به طوری که سعی می کردند زنان و کودکان را از مهلکه خارج کنند که توسط اکانت های فارسی زبان مورد استقبال قرار گرفت، صف اهدای خون مردم اهواز برای کمک به مجروحین به خوبی دیده شد.

وی با اشاره به عدم واکنش مقامات اروپایی پیرامون حادثه تروریستی اهواز افزود: در حد سفیر فقط اتریش به حادثه واکنش نشان دادند، در حالی که ما در حوادث تروریستی مشابهی که در اروپا اتفاق می افتاد ، هم کاربران و هم مقامات جمهوری اسلامی واکنش نشان می دادیم، اما این اتفاق متقابلا صورت نگرفت.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه تمام هزینه های امپراطوری رسانه ای از سوی سعودی ها تامین می شود ادامه داد: از قدیم دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف مذهبی بوده‌اند، شیوخ بزرگ اعراب خوزستان امروز از نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام حمایت کردند و ملت ایران و عراق علی رغم تمام تبلیغات سویی که از سوی دشمنان به عمل آمده حماسه بزرگی را در مراسم اربعین حسینی خلق خواهند کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه سعودی ها بیش از ۴۰ میلیارد دلار در سوریه خرج کردند، اما دستشان به جایی بند نیست اظهار کرد: منافقین هم پیاله سعودی ها و دولت های اروپایی شدند و اروپا در امتحان خود رفوزه شده، زیرا به گروه‌های تروریستی تریبون داده‌ است.

وی با اشاره به اینکه در طول40 سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران این حادثه اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود خاطرنشان کرد: تمام شبکه هایی که تحت سیطره امپراطوری رسانه ای و تحت اداره صهیونیست ها هستند و امروز پول های نفتی برخی از کشورهای عربی هم در اختیار آنها قرار دارد، می خواهند در داخل ایران بحث عرب و عجم و مباحث قومی را براه بیندازند.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: بیشترین شهدا در منطقه خوزستان تحت عنوان کربلای ایران به شهادت رسيدند، ولی همه آنها اهل خوزستان نبودند، بلکه از قومیت ها و استان های مختلف بودند که در برابر رژیم بعثی صدام ایستادند و در کنار مردم شجاع خوزستان تا از ایران اسلامی دفاع کردند، در آن دوران هم نیز مباحث قومی و مذهبی را وسط کشیدند، امروز تمام هزینه های شبکه ایران اینتر نشنال را سعودی ها پرداخت می کنند و در اولین برنامه خودشان بحث قومیت را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه این شبکه با سخنگوی گروه تروریستی الاحواز مصاحبه داشت افزود: بعدازظهر امروز اعلام شد که داعش مسولیت قضیه را برعهده گرفته و از قضا این چهار نفری که به درک واصل شدند از اقوامشان عضو داعش بودند، بعضا به گروه های اینچنینی از سوی کشورهای اروپایی تریبون داده می شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه سه روز پیش سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به اتباع خود اعلام کرد به ایرا ن سفر نکنند و مراقبت بیشتری داشته باشند افزود: باید این بحث توسط وزارت خارجه مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه چگونه سخنگوی رسمی وزارت خارجه انگلیس این موضوع را مطرح می کند گفت: در فتنه 88 بخش عمده ای از رفت و آمد هایی که قبل و بعد از فتنه انجام شد توسط سفارت انگلیس پیاده سازی و انجام شد، خود آنها از قدیم به دنبال اختلافات قومی بودند، اما این بیانیه ای که از سوی عشایر خوزستان و عرب در همبستگی و دفاع از نظام اسلامی صادر شد نشان دهنده این است صف مردم خوزستان از این گروه ها جدا است و آنها همراهی و همدلی خود را به خوبی با نظام نشان داده اند.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه برنامه طی گفت‌وگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه در حادثه تروریستی اهواز ۶۲ مجروح به بیمارستان ها منتقل شد به طوری که در هشت بیمارستان دانشگاهی ،خصوصی، نیروهای مسلح و خیریه خدمت‌رسانی به مجروحین به عمل آمد افزود: تاکنون ۱۰ نفر از مجروحین مرخص شدند و ۵۱ نفر در شرایط پایدار است و تنها یک نفر در شرایط ناپایدار نسبی قرار دارد، با اینکه ذخایر خونی خوبی داشتیم اما مردم باز در صحنه آماده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار