2 عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه از دریاچه ارومیه تا دریاچه وان را رکاب زدند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دو عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه ، در راستای دعوت همگانی برای احیای دریاچه ارومیه، مسیر رفت و برگشت از این دریاچه تا دریاچه وان ترکیه به طول ۵۹۶ کیلومتر را با دوچرخه رکاب زدند.

عبدالحمید علیزاده و علی اشرف‌خزایی، دو رکابزن کرمانشاهی با‌ هدف حمایت از احیای دریاچه ارومیه، مسافت رفت و برگشت 600 کیلومتری این دریاچه تا دریاچه وان ترکیه را در طی 6 روز رکاب زدند.

این اعضای هیأت علمی دوچرخه‌سوار که به‌‌ترتیب مسئولیت اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ریاست ستاد رفاهی دانشگاه رازی کرمانشاه را بر‌عهده دارند، برای افزایش توجه جامعه به وضعیت دریاچه ارومیه، نسبت به این حرکت فرهنگی و ورزشی اقدام کردند.

علی اشرف‌خزایی که عضو هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی است، در آیین آغاز به کار این حرکت فرهنگی و ورزشی گفت: دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان و یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران و جهان است که امیدواریم نگاه‌ها بار دیگر برای نجات دریاچه ارومیه جلب شود و شاهد بازگشت آن به وضعیت خوب گذشته باشیم.

این حرکت فرهنگی- ورزشی با استقبال مسئولان استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه همراه بود و مراسم بدرقه رسمی رکاب‌زنان در محل اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و با‌حضور مدیر کل و رؤسای برخی از هیأت‌های ورزشی استانی و نیز بعضی از اعضای شورای شهر ارومیه همراه بود.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا، قراراست ظرف مدت ۱۰ سال به تراز اکولوژیک خود برسد. این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شده است.

 

 

انتهای پیام/د

دو رکابزن کرمانشاهی با‌ هدف حمایت از احیای دریاچه ارومیه، مسافت رفت و برگشت را رکاب زدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.