همزمان با سالروز جهانی روز بدون خودرو، امروز برای نخستین بار در دانشگاه‌های ایران، طرح کارمند سبز در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

افتتاح رسمی طرح کارمند سبز در دانشگاه فردوسی مشهدعادل سپهر دبیر شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر ایران در حوزه مدیریت سبز می‌باشد و امروز مصادف با روز جهانی بدون خودرو، برای نخستین بار در دانشگاه‌های ایران، طرح کارمند سبز به صورت رسمی افتتاح شد.

وی افزود: در جهت فرهنگ سازی و ترویج مسائل حوزه محیط زیست و سلامت کارکنان، تعداد ۷۰ دوچرخه خریداری شده که دانشگاه سبز، استفاده از دوچرخه و رکاب زنی در مجموعه پردیس با ۴۰ دوچرخه را آغاز و در اختیار کارکنان اداری قرار گرفته است که به مرور به تعداد این دوچرخه‌ها در جهت حذف خودرو‌ها از مجموعه‌ی پردیس افزوده می‌شود.

دبیر شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: طرح‌های بسیار زیادی در زمینه‌ی مدیریت سبز در دانشگاه انجام خواهیم داد و در همین راستا از تابستان سال جاری خودرو‌های برقی ۱۴ الی ۱۶ نفره در مجموعه‌ی پردیس به دانشجویان در مجموعه‌ی دانشگاه به جای خودرو‌های دیزلی خدمات رسانی می‌کنند.

سپهرافزود: دانشگاه فردوسی مشهد پیشگام در مدیریت سبز است که در زمینه‌های انرژی، مدیریت و بازچرخانی آب، مدیریت منابع آب، استفاده از بایو گاز ها، احداث تصفیه خانه‌ها و تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و کولیدور انرژی در دانشگاه فردوسی مشهد در دست اقدام می‌باشد.

انتهای پیام//آ. ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.