رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه شرایط فعالیت سرویس های مدارس را در آستانه بازگشایی مدارس، تشریح کرد.

فضل الله شیری  رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با اشاره به بحث نصب برچسب و علایم ممیزه برای سرویس مدارس افزود: لازم است قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، توسط دست اندکاران سرویس مدارس به این موارد توجه شود.

وی گفت: یکسری شرایط برای خودروها وجود دارد که از جمله آن می توان به داشتن برگ معاینه فنی، داشتن بیمه نامه شخص ثالث، نداشتن نقض فنی و.... اشاره کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه در خصوص شرایط رانندگان سرویس مدارس هم گفت: راننده باید دارای گواهینامه مجاز بوده و سوء سابقه نیز نداشته باشد.

سرهنگ شیری تاکید کرد:خودروهای سرویس مدارس ون، مینی بوس و اتوبوس برابر مقررات باید در کنار راننده فردی به عنوان مراقب دانش آموزان حضور داشته باشد تا امر سوار وپیاده کردن دانش آموزان توسط آنها صورت گیرد.

وی ادامه داد: رفتار و اعمال رانندگان سرویس مدارس می تواند الگوی عملی برای دانش اموزان تلقی شود از همین رو ان ها حق واگذاری حمل و نقل دانش آموزان به افراد فاقد صلاحیت را ندارند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: مدیران مدارس و دست اندکاران مربوطه و والدین دانش آموزان از سالم بودن و داشتن معاینه فنی خودرو سرویس مدارس فرزندان خود در دوران تحصیل اطمینان حاصل کنند تا جان عزیزانشان به خطر نیفتد.

 

 

انتهای پیام/د

داشتن برگ معاینه فنی جز شرایط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.